Erfaren IT-tekniker till helpdesk i Skövde

Erfaren IT-tekniker till helpdesk i Skövde

Arbetsbeskrivning

Är du en IT-tekniker på jakt efter nytt uppdrag? I trivsamma Skövde ligger en profilerad högskola som behöver förstärkning på helpdesk i form av en kunnig, ansvarsfull och pedagogisk teamplayer. Om du har ett genuint intresse för teknik och dessutom tidigare arbetserfarenhet inom support så är du som klippt och skuren för rollen! Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en IT-tekniker till ett statligt läroverk med placering centralt i Skövde. Verksamheten bedrivs i en akademisk kultur som präglas av omtanke om studenter, medarbetare och samhälle.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-tekniker kommer du sköta administration och drift av läroverkets IT-infrastruktur. Som en del av helpdesk kommer du att arbeta mestadels med uppgifter som rör second linesupport och vara en kontakt för systemadministratörerna. Dina uppgifter kommer bland annat bestå av:
Felsökning
Installation och underhåll av klienter samt programvaror
Bistå med IT-utbildning för studenter och personal
Konfiguration, övervakning och underhåll av nätverk

Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du besitter en god servicekänsla, noggrannhet och förmåga att effektivt lösa problem. Det är även viktigt att du har lätt för att kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt, ödmjukt och lättbegripligt sätt. Vi tror att du som söker har förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt och att du är driven och duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Med en öppen och positiv personlighet kommer du passa perfekt för den här rollen!
Låter detta som en rolig utmaning? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen att skicka in den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som IT-tekniker
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office
Erfarenhet av ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet från helpdeskarbete inom IT

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Planerat tillträde 2020-12-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31991 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024