Erfaren it-tekniker till support/drift/on-site

Erfaren it-tekniker till support/drift/on-site

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Har du ett stort intresse av it samtidigt som du brinner för att ge service och bemöta människor? Atea i Östergötland söker dig som vill jobba som it-tekniker med fokus på användarsupport och drift. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

”Som tekniker i teamet för it-support, brinner vi extra för att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder. Vi utmanas dagligen med nya förfrågningar och problem som vi tillsammans hjälps åt för att lösa. Vi jobbar proaktivt för att kunderna ska ha en it-miljö som fungerar. Atea som arbetsgivare har ett stort fokus på att medarbetarna ska må bra av och på jobbet och skapar goda förutsättningar för personlig utveckling.” –Linda Forss, teknikkonsult på Atea Östergötland.

Din roll i laget
I rollen som it-tekniker kommer du att hjälpa Ateas kunder med olika typer av uppdrag inom datorsupport, användarsupport, installationer och drift. Du kommer att arbeta som konsult med spännande och ansvarsfulla uppdrag med stora möjligheter att utvecklas. 

Arbetsuppgifterna som it-tekniker innebär att du kommer att arbeta med användarsupport via e-post, telefon och fjärrstyrning av kundernas datorer. Det ingår driftarbete av klienter, servrar, certifikathantering, MS365 och MS Intune samt att proaktivt förbättra kundernas it-miljö. Arbetet är till stor del självständigt men bedrivs också i team, både på Atea och på plats hos våra kunder. Det finns möjlighet att jobba hemifrån med flera av arbetsuppgifterna.

Du kommer att ingå i ett härligt gäng som har stor gemenskap och nära till skratt. Hos oss erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.  
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper och värderingar är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som it-tekniker ser vi att du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och följer etablerade processer och rutiner. Samtidigt är det mycket viktigt att trivas med att arbeta i team och att sätta laget före jaget. Du ser alltid till kundens bästa och vet hur du ska skapa en kundupplevelse i landslagsklass. 

För att lyckas i tjänsten som it-tekniker bör du ha följande kompetens:
•    Minst 12 månaders erfarenhet inom it-support och användarsupport
•    Goda kunskaper inom Microsoft OS (Windows 10), Office 365, Microsoft Server, Intune, Active Directory
•    God problemlösare med skarp analytisk förmåga.
•    Stort teknikintresse och stark drivkraft för att lära dig nya produkter i detalj
•    Skicklig på att förklara svår teknik på ett pedagogiskt och engagerat sätt
•    Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
•    Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 
•    B-körkort

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Knutsson, Konsultchef, via jonas.knutsson@atea.se alternativt telefonnummer 011-19 46 10. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024