OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du jurist med gedigen erfarenhet och vill arbeta brett och strategiskt med komplexa juridiska frågeställningar inom flera områden. Då har vi jobbet för dig!
Det här får du arbeta med hos oss
Du kommer att vara placerad på myndighetens rättssekretariat som ger stöd åt myndighetens andra avdelningar inom all juridik. Vi företräder också myndigheten i domstol. Vi ansvarar även för utbildning av personalen på andra avdelningar inom t ex förvaltningsrätt. Som medarbetare på rättssekretariatet kommer du att få arbeta brett och strategiskt med olika juridiska frågeställningar. Du kommer att utreda komplicerade juridiska frågeställningar som uppkommer i arbetet med licens- och tillståndsgivning, ingripanden, tillsyn och regelgivning.
En stor del av din tid kommer du att ägna åt att företräda myndigheten i domstol. Domstolsprocesserna kan ofta vara komplexa med starka motparter. Lagstiftningen är relativt ny och under förändring, vilket innebär att praxis ofta saknas. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegorna på rättssekretariatet och den operativa avdelningen som ansvarar för myndighetens tillsyn och licensgivning. Beroende på din kvalifikationer kan du också bli myndighetens dataskyddsombud.
Din bakgrund och din kompetens
Vi söker dig som har juris kandidatexamen (jur.kand) eller juristexamen och flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom staten. Du ska ha erfarenhet av arbete med förvaltningsprocesser, antingen som anställd på domstol eller som företrädare för part. Det är meriterande om du är hovrätts- eller kammarrättsassessor. Erfarenhet av arbete med tillsyn, stödverksamhet och av att leda andra är också meriterande. Du har även en mycket god förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.
Som person är du engagerad, analytisk och ansvarstagande med förmåga att ta egna initiativ. Du har integritet och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi det som nödvändigt att du självständigt kan planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.
Varmt välkommen med din ansökan!