OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker omgående en Knowledge Manager till Göteborg som ska ansvara för förvaltning och uppföljning av kunskapssystem och tjänster. Knowledge managern kommer att utveckla och verkställa tillämpningen av policys, processer och tekniker för att se till att information systematiskt produceras, organiseras och görss tillgänglig för de medarebetare som behöver det .
Knowledge managern kommer att använda branschledande metoder och verktyg (baserat på kundens krav) för att samla in och organisera information som kommer att användas för att förbättra kvaliteten på företagets tjänster.
Arbetsuppgifter
- Samarbeta med viktiga ledare för att definiera informationsbehov
- Utveckla och genomföra en omfattande, innovativ kunskaps- och innehållsstruktur för att säkerställa en effektiv spridning av information inom ett brett spektrum av funktioner och användare.
- Ansvarar för utvecklingen och genomförandet av viktig information för att förbättra servicen
- Utveckla omfattande professionell utveckling för att utbilda anställda att få tillgång till och analysera data i hela organisationen
- Utveckla strategier för långsiktiga, hållbara system för att stödja genomförandet av undervisning
- Underlätta kommunikationen mellan parter
- Rekommendera , implementera och förvalta metoder och arbetssätt för att öka Knowledge managerns verksamhet
- Behåll och förvalta kunskaper om relevanta instruktioner, teknik , marknadsföring och system
- Samla data om användarupplevelse och genomföra handlingsplaner för att förbättra användarupplevelserna
- Vägleda och stötta gruppmedlemmar till att samarbeta , ge feedback , utveckla planer och hjälpa teamet att nå både teambaserade samt individuella mål
Kvalifikationer
- Kunskap om ITIL-rutiner och processer
- Erfarenhet av servicedesk är ett krav
- Erfarenhet av online- kunskapshantering , verktyg för kunskapshantering
- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta i 24/7 miljö .
- Erfarenhet av Excel, Access och andra databasprogram
- Mycket god förmåga i att uttrycka sig skriftligt och verbalt på både svenska och på engelska.
Kompetens och Kunskaper
- Ackrediterad certifiering på Innehåll Skriva / undervisningsdesign
- Ackrediterad certifiering på Knowledge management är ytterligare fördel
- Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikation; dokumenterad erfarenhet i förmågan att kommunicera med, engagera och inspirera en bred kundkrets
- God förmåga att utveckla, planera och genomföra korta och långsiktiga mål
- Förmåga att hålla sig uppdaterad på den tekniska utvecklingen / trender
- Förmåga att utvärdera resurser för tillämpning på projekt
- Förmåga att skriva och leverera komplexa dokument för
Vi ser gärna att Du skickar in Ditt CV på engelska.
För att trivas som Knowledge Manager på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support, samt att du kan arbeta självständigt. Det viktigaste är att du är socialt kompetent, gillar att träffa nya människor och att du är serviceinriktad.
Du kommer att vara anställd av InfoCare Proffs IT och arbeta ute hos kunden.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Eventuella frågor skickas till ProffsIT@infocare.se
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Therese Eriksson
010-499 32 49
Konsultchef Eva Bexelius
Konsultchef Eva Bexelius
HR Generalist Therese Eriksson
0767-223249
Eva Bexelius
010 - 499 30 00
Researcher Johan Skillstedt
Sourcing Manager Johan Skillstedt
010 - 499 30 00
Johan Skillstedt Skillstedt
Johan Skillstedt
CFO Marita Fontér
0767-223260