OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland. Region Östergötland är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med 13 800 medarbetare. Kommunikationsenheten är Region Östergötlands expertfunktion inom kommunikation med ett 20-tal medarbetare. Enheten är placerad på regionledningskontoret.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ansvara för kommunikationen i olika utvecklingsprojekt inom hälso- och sjukvården och vara ett kommunikationsstöd till chefer och verksamheter. Du har förmåga att lyfta blicken och göra strategiska bedömningar samtidigt som du behärskar kommunikatörens verktyg och arbetar effektivt med operativ kommunikation. Du formulerar budskap och planerar, genomför och följer upp kommunikationsinsatser.
Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande. Du har erfarenhet av att samordna kommunikationsinsatser och leda projekt och har jobbat med kommunikation i minst fem år. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunikationsarbete i hälso- och sjukvårdsverksamhet eller offentlig sektor och har arbetat med förändringskommunikation. Du har kanske ett särskilt intresse för internkommunikation och utvecklings- och förbättringsarbete i större organisationer.
Personliga egenskaper
Du har god förmåga att samarbeta och skapa relationer. Du är lyhörd, har lätt för att anpassa dig till olika förutsättningar och tycker om att ha varierade arbetsuppgifter. Både långsiktigt arbete och snabba, korta uppgifter som kräver improvisation är något du hanterar med lätthet. Du ser helheter, samband och gör avvägningar. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser det som önskvärt att du har initiativkraft, ansvarskänsla och är självgående. Du planerar ditt arbete och driver det framåt mot uppsatta mål.
Vi erbjuder dig att bli en del av Region Östergötland – en arbetsgivare som är mitt uppe i en förändringsresa med ett brett och utmanande kommunikationsuppdrag. Vi är en utvecklingsinriktad och högspecialiserad organisation med invånarnas bästa för våra ögon. Vi kan ge dig en möjlighet att utvecklas och att vara med och påverka hur kommunikativ vår organisation ska vara.
Anställning och information
Tjänsten är tillsvidareanställningar på 100 %.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Susanne Fridberg, 010-103 86 13, susanne.fridberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 23 maj 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210755.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48