OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet som kommunikatör? Arbetar du alltid med god struktur och noggrannhet och trivs med att självständigt i grupp? Då kan det vara just dig vi söker, läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en engagerad och lösningsorienterad kommunikatör till vår kund, en myndighet med kontor beläget i Solna. I uppdraget ingår det att ge chefer och medarbetare praktiskt och strategiskt stöd i interna och externa kommunikationsfrågor. Enheten ansvarar för myndighetens kommunikationsverksamhet genom att stödja och samordna myndighetens interna och externa kommunikation. Vidare ansvarar enheten för att det finns välfungerande och ändamålsenliga processer, system och metoder för att kommunikationen ska vara ett professionellt stöd. I ansvaret ingår utveckling och förvaltning av myndighetens webbplats, intranät och andra digitala kanaler. Kommunikationsenheten består av 10 medarbetare.
Arbetet sker under kontorstid, helgfri vardagar klockan 08.00-16.30. Med möjlighet till distansarbete, två arbetsdagar per vecka.
Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som kommunikatör ingår det att ansvara för planering, genomförande och utvärdering av kommunikationsprojekt och kommunikationsaktiviteter. I arbetet ingår även rådgivning till enhetschefer och medarbetare i strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Konsulten ska vara mycket operativ och ta fram innehåll och publicera detta på intranätet, extern webbplats och i sociala medier. Det kan också ingå att arbeta med pressfrågor som att skriva pressmeddelanden och hantera mediekontakter. Konsulten kommer också att delta i andra arbetsuppgifter som kan förekomma på enheten.
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll som kommunikatör bör du ha förmågan att hantera och analysera komplex information och kommunicera den på ett målgruppsanpassat och lättbegripligt sätt. Arbeta operativt så väl som strategiskt kommunicera med god stilistisk förmåga (exempelvis skriva tillgängliga texter för olika målgrupper och kanaler). Du är strukturerad och noggrann på ett prestationsinriktat och initiativtagande sätt och kan arbeta stundvis mot krävande tidsramar och mål. Vi ser även gärna att du är lösningsinriktad och lyhörd för verksamhetens behov. Du trivs med att arbeta självständigt i grupp med kollegor och det faller dig naturligt att skapa goda relationer.
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Kunskap i och erfarenhet av informationstillgänglighet (till exempel arbeta enligt de krav som ställs i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och MFD:s riktlinjer för tillgänglighet)
Kunskap och erfarenhet av klarspråk
Erfarenhet av kommunikationsarbete inom offentlig sektor, gärna statligt
Erfarenhet av projektledning inom kommunikationsverksamhet inklusive digitala medier
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-09-01 till och med 2022-12-31, med chans till 6 månaders förlängning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33320 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.