OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet som kommunikatör hos en större kommunikationsavdelning? Är du en noggrann skribent med erfarenhet av arbete med CMS? Arbetar du alltid med god struktur och noggrannhet? Då kan det vara just dig vi söker, läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en kommunikatör med fokus på externkommunikation till vår kund, en svensk myndighet med kontor i centrala Stockholm. Arbetet kommer att ske på plats med möjlighet till distansarbete på ca 50 procent.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som kommunikatör är att i nära samarbete med verksamheten på bästa sätt planera och genomföra kommunikationen till våra olika målgrupper. I det arbetet krävs att du är kreativ i ditt tänk och att du lägger upp genomförbara planer som du operativt driver igenom. I rollen ingår en variation av arbetsuppgifter, bland annat att:
Skapa innehåll för digitala kanaler och producera nyhetsbrev.
Produktion av årsredovisning och rapporter i InDesign.
Arbete med employer branding.
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll som kommunikatör bör du besitta en god samarbets- och kommunikationsförmåga då arbetet innebär att du har många kontakter såväl externt som internt. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och har förmågan att driva ditt arbete framåt. Slutligen tror vi att ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete på en större kommunikationsavdelning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Du behöver vara en van skribent och ha erfarenhet av att arbeta med CMS (vi arbetar i Sitevision) och Adobes programvaror.
Erfarenhet av att arbeta med att producera nyhetsbrev (vi arbetar i Apsis).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Arbete i statlig myndighet eller i annan politiskt styrd organisation.
Arbete med employer branding.
Arbete med internkommunikation.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-08-15 till och med 2022-12-31.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33323 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.