OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Programmet som är en viktig del av myndighetens arbete behöver en operativ resursförstärkning som ska arbeta i nära samarbete med programmets kommunikationsansvarig. Uppdraget är mycket varierat både vad gäller form och innehåll. Initialt inriktat på att ta fram informationslösningar för organisationen.
En mer detaljerad beskrivning av arbetsplatsen och programmet diskuteras på en eventuell personlig intervju.
I arbetsuppgifterna ingår att:
- Operativt kommunikationsarbete
- Tillsammans med kommunikationsansvarig ta fram informationslösningar och -material och för olika medier
- Bistå programmets kommunikationsansvarig med projektledning av vissa kommunikationsinsatser
- Skriva artiklar och informationstexter.
- Göra research och ta fram underlag.
Omfattning: i genomsnitt 75 % av en heltid, men ojämn belastning.
Tidplan och omfattning: Start: 2016-11-21 Slut: 2017-10-15
Konsulten förväntas förlägga större delen av arbetet i lokaler vid Stadshagen (november-maj) samt projektkontoret i Sickla (juni-oktober)
Kvalifikationer
Obligatorisk kompetens och erfarenhet
- Högskoleutbildning inom kommunikation/media eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- God vana av operativt kommunikationsarbete
- Mycket god stilistisk förmåga
- Mycket god analytisk förmåga, har lätt att sätta sig in i olika frågor ur olika perspektiv och göra det svåra enkelt att förstå
- God vana av att göra research
- God vana av digitala medier
- God vana av Photoshop för webbpublicering
- God vana av webbpublicerings-/CMS-verktyg
Meriterande kompetens och erfarenhet
- Har arbetat i projekt med flera olika intressenter
- Har erfarenhet av kommunikativt arbete i projekt med stor påverkan på omgivningen
- Har erfarenhet av politisk styrda organisationer och dess beslutsprocesser
- Erfarenhet av projektledning av events, kampanjer, informationsinsatser
- Erfarenhet av att beställa tjänster av reklambyrå/produktionsbyrå
- Erfarenhet från webb- eller contentbyrå
Önskemål om personliga egenskaper
- Lösningsorienterad, leveranssäker, flexibel och självständig.
Dina personliga egenskaper: Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du är även noggrann, flexibel och självgående i ditt arbete. Det uppskattas att du är initiativrik och engagerad. Dina förslag och idéer kommer alltid vara välkomna. Du trivs också med ordning och reda. God samarbetsförmåga är en given egenskap.
Vi erbjuder dig
Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du kommer att ha regelbunden kontakt med en dedikerad konsultchef.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via epost men för frågor/information kontakta: Setareh Moshtaghi | setareh.moshtaghi@barona.se
Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här: http://barona.se/om-oss/
Sökord:
Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell; myndighet; offentlig sektor; offentlig verksamhet; kommunikation; kommunikatör; Informatör; Jobb; Stockholm; Den offentliga sektorn; Värdebaserat; Information; Contenct; Media; Communications; CRM; Webb; Contentbyrå;Event; Projektledning; Reklambyrå; Mediabyrå; Press;