OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning dig som är en kommunikatör och vill arbeta brett med kommunikationsfrågor nära verksamhet, ledning och medarbetare i en mindre organisation.
Omfattning: heltid 100%
Start: november 2023
Längd: januari 2025
Uppdraget utförs i kundens lokaler i centrala Göteborg. Möjlighet till distansarbete finns upp till 40%.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta med många olika uppgifter som förekommer inom kommunikationsområdet. Som kommunikatör är du ett viktigt stöd till kärnverksamheten och hugger i där det behövs.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att:
• sköta layout, grafisk formgivning och tillgänglighetsanpassning av myndighetens rapporter, figurer och andra dokument
• skapa innehåll såsom filmer till sociala medier, illustrationer till rapporter, presentationer, trycksaker och annonser
• sköta teknik vid hybridmöten tillsammans med IT
• uppdatera och utveckla webb och intranät
• sköta publicering och annonsering i sociala medier
• ansvara för nyhetsbrev
• analysera statistik för webben och sociala medier
I arbetet ingår också att ge stöd till olika administrativa funktioner på myndigheten när det finns behov.
Vem är du?
För att kunna vara aktuell för rollen så behöver du ha en gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Utöver det har du goda kunskaper och god vana i:
• i filmproduktion (kunna producera enklare filmer i till exempel Premiere Pro)
• bildhantering (kunna justera bilder i Photoshop för t.ex. webben)
• Microsoft Office-paketet (Word, PowerPoint, Excel)
• att bearbeta och skriva texter och kommunicera budskap på ett informativt och målgruppsanpassat sätt i olika kommunikationskanaler
• att producera och publicera texter, bilder och rörlig media för webb och sociala medier
Som person är du kreativ, initiativrik och ansvarstagande. Du arbetar strukturerat, är noggrann och har förmågan att lätt lära dig nya program och arbetssätt. Därtill är du lyhörd och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med dina medarbetare. Verksamheten håller en hög servicenivå och har ett prestigelöst förhållningssätt på arbetsplatsen, det är således av vikt att du tar dig an olika arbetsuppgifter med lika stort engagemang.
Om verksamheten
Tycker du att ovan stämmer i på dig?
Då är välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Passa på nu och sök ett kul uppdrag hos en trevlig och bra du arbetsgivare.
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09