OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren kommunikatör till en samhällsviktig statlig myndighet. Är du en skicklig strateg inom kommunikation med erfarenhet av att bygga ett varumärke på sociala medier? Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I denna roll får du en möjlighet att bidra till myndighetens uppdrag genom att skapa och sprida information som når ut till både medarbetare och allmänhet. Tjänsten innefattar att hantera en mångfald av kommunikationsuppgifter, både på strategisk och operativ nivå. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera internt och externt kommunikationsarbete, där du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du kommer att genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser för att säkerställa att kommunikationen är relevant och effektiv. I tillägg ansvarar du för att uppdatera och underhålla information på både den externa och interna webbplatsen samt arbeta med digitala kanaler och sociala medier för att maximera räckvidden och engagemanget.
En del i arbetet innefattar även att agera rådgivande gentemot kollegor som behöver stöttning i diverse kommunikationsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Arbeta med både intern och extern kommunikation
* Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser för att säkerställa att budskapen når rätt målgrupp
* Utföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
* Skapa och utveckla informationsmaterial som är tydligt, engagerande och anpassat efter målgruppen
* Ge rådgivning och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor
* Varumärkesarbete
* Ansvara för att uppdatera och underhålla information på både den externa och interna webbplatsen för att säkerställa att den är aktuell och relevant
* Planera och genomföra kommunikationsinsatser i digitala kanaler och sociala medier för att öka engagemang och nå ut till bredare målgrupper
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskoleutbildning inom media och kommunikation och minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete, alternativt avslutad gymnasieutbildning samt 5 års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
- Har goda kunskaper i MS Office
- Har erfarenhet av att bygga ett varumärke på sociala medier
- Har erfarenhet av olika redigeringsverktyg (exempelvis Indesign eller Photoshop) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver eller Sitevision)
- Har erfarenhet av enkätundersökningar
- Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med samverkan
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande
Övrig information
Lokalisering: Karlstad
Startdatum: 15 oktober
Slutdatum: 1 april 2026
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231