OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Våra kunder har ett dedikerat leveransteam från Randstad där fokus ligger på det kundspecifika samarbetet, kring personalplanering.
I din roll som Konsultchef eller Account Specialist, som din titel på Randstad Inhouse Services blir, är du ansvarig för verksamheten ute på vår kunds Site och du har personalansvar för 35-50 konsulter.
Du kommer att driva förbättringsarbeten och självklart dagligen arbeta med att utveckla och ta hand om vår största tillgång, våra medarbetare.
Tjänsten innebär ett helhetsansvar för kund och du kommer vara behjälplig i allt som rör rekrytering, uppföljning, samt personalansvar. Du förstår våra kunders och konsultens behov och önskemål.
Du kommer att bli väl insatt i vår affär som helhet, våra arbetsprocesser, samt får stor inblick i den globala verksamhet som Randstad bedriver.
I din roll som Konsultchef har du en central funktion och det operativa ansvaret av leveransen och du rapporterar till vår Inhouse Manager som är regional chef. Du ingår i ett stort härligt gäng med Randstad-kollegor, som hjälper och stöttar varandra varje dag och vi har ett stort kontor i Malmö och Helsingborg.
Ansvarsområden
- Personalplanering: behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
- förbättringsprojekt
- kundmöten
- uppföljning av KPIer
- Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar,
föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
- Annonsering, screening och urval.
- Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med
Diskrimineringslagstiftningen med mera... kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!
Arbetstider
Heltid, tillsvidare.
Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har:
- Erfarenhet av personalplanering eller som Konsultchef
- Arbetat i nära dialog med kund tidigare
- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och har haft personalansvar tidigare
- Sinne för planering och struktur, samt att administrera och dokumentera
- Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper
Erfarenhet
Personalansvar, kundansvar, rekrytering och personalplanering.
Ansökan
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För information som rör rollen, vänligen kontakta: Petra Persson, 0733434182
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044