OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
UppdragsbeskrivningSom kravhanterare ansvarar du för att säkerställa att projekten jobbar med rätt krav på ett rätt och strukturerat sätt. Du ansvarar även för ändringshantering och kravuppfyllnad av krav. Verksamheten och de olika förvaltningarna, är dina primära kravställare och kunden jobbar både med intern egenutveckling och med externa leverantörer. Det kommer att innebära ett stort ansvar att samla in, bearbeta och analysera de olika behoven, samt att översätta dessa till en begriplig och konkret kravmassa.
Du är även ansvarig att bryta ner högnivåkrav till en rimlig/testbar nivå för att kunna användas av uppföljning både internt och externt samt kravuppfyllnad. Vana att dokumentera på ett strukturellt sätt med verktyg är naturligtvis ett måste.
Du kommer ha möjlighet att jobba både inom förstudier och inom genomförande projekt med alla dess faser.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet om minst 7 år av att ha tagit fram, dokumenterat och arbetat med kravställning på komplexa IT lösningar med beroende mot både interna och externa system och integrationer.
- Erfarenhet om minst 6 år av att ha arbetat med krav på olika nivåer samt nedbrytning från kundkrav/huvudkrav till mer detaljerat krav som kan acceptanstestas.
- Erfarenhet om minst 3 år av att ha jobbat i uppdrag/projekt tillsammans med test och hela flödet från högnivåkrav till testfall.
- Erfarenhet om minst 3 år av att ha arbetat krav i form av user stories alternativt användningsfall.
- Erfarenhet om minst 3 år att ha arbetat i projekt med en beställande roll mot en eller flera leverantörer.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström