OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ
Om PerformIQ
PerformIQ är bemannings- och rekryteringsföretaget som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott eller föreningslivet. Alla vi anlitar, från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett mål antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Föreningslivet gör något med en människa, vi kallar det den tysta skolan. För mer information besök www.performiq.se
Tjänstebeskrivning
PerformIQ växer och vi söker nu erfarna kundansvariga som kan förstärka vårt lag ytterligare! Har du erfarenhet av försäljning inom bemanningsbranschen och önskar få arbeta med detta på ett företag som fokuserar på människors förmåga att bli riktigt bra på det de gör, tack vare sina personliga egenskaper? Tror du precis som vi att idrotten gör något med en människa? Då kan du vara rätt person för oss!
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som kundansvarig på PerformIQ ansvarar du för hela försäljningsprocessen, med allt från prospektering och mötesbokning till långsiktiga samarbeten med företag som är verksamma inom alla branscher. Vi bedriver vår försäljning på fältet, ute hos våra potentiella och befintliga kunder så denna tjänst innebär därmed dagliga resor. Du har större delen av Sverige som marknad, även om majoriteten av din tid kommer att tillbringas i Stockholm med omnejd. Din huvuduppgift är primärt att bearbeta nya kunder och sälja in våra bemannings- och rekryteringslösningar till dem. Du kommer att arbeta upp din egen kundstock, du har en egen budget och blir fullständigt ansvarig för att vidareutveckla samarbetet med de kunder du drar in.
I rollen som kundansvarig har du ett nära samarbete med samtliga delar i organisationen och du rapporterar direkt till VD. Hos oss på PerformIQ har alla medarbetare någon form av idrottsbakgrund och våra personalaktiviteter innefattar ofta idrottsaktiviteter. Om du inte tycker om att ha roligt på jobbet kan du sluta läsa nu!
Krav på person
För den här rollen söker vi dig med tidigare säljerfarenhet inom bemanning- och rekryteringsbranschen. Du känner dig trygg med vad branschen innebär och upplever förmodligen att våra konkurrenter inte har rätt inriktning för dig. Hos oss står människan och idrotten i fokus och vi arbetar aktivt med att finna kundspecifika lösningar. Du är därmed lösningsorienterad och dedikerad ditt arbete. Att du har B-körkort är ett krav, men bil behöver du inte stå för själv då vi har poolbilar till förfogande. För att du ska bli framgångsrik hos oss behöver du ha ett genuint intresse för att göra affärer och du vet att en hög aktivitetsnivå lönar sig. Du motiveras av såväl kortsiktiga som långsiktiga mål. Vidare är du en teamplayer som förstår att varje spelare måste ta ansvar för sin del för att hela laget ska kunna vinna.
Vi vill att du tidigare har tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person, och på vilket sätt det påverkar dig i en roll som kundansvarig hos oss. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider.
Plats: Utgår från Stockholm.
Eventuella frågor om tjänsten eller PerformIQ som företag besvaras av Åsa Almgren, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17