OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som vill förändra, förbättra och förenkla vardagen för kunder finns nu möjligheten att söka tjänsten som kundservice-medarebtare till Bisnode! Kraven vi har på dig är att du har tidigare erfarnhet samt ett genuint intresse för IT och teknik. I gengäld erbjuds du ständig utveckling och en dynamisk arbetsplats. Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till Bisnodes huvudkontor i Solna. Som ny medarbetare får du en givande introduktion under två veckors tid och därefter finns alltid både chefer och kollegor nära till hands vid frågor. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet där hon litar på sina medarbetare, och teamet ser ofta till att hitta på roliga saker tillsammans. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira. Här förväntas du kunna starta 3 augusti och uppdraget löper på till slutet av januari 2021 till att börja med. Det finns goda möjligheter att bli förlängd/överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds
* En engagerad konsultchef
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta i stordata-miljöer och hantera supportärenden inom ditt teams ansvarsområde. Du kommer även att:
* Leverera data till kunder
* Hantera kreditfrågor i diverse system, både från privat- och företagskunder
* Besvara mail
* Du kommer att supportera våra kunder i diverse system,
* För den som vill lite extra än det som ryms inom den ordinarie tjänstebeskrivningen finns det all möjlighet till att få medverka i olika projekt och även produktutveckling med kunden ständigt i fokus.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har en god datavana och intresse för IT/teknik. Utöver det ser vi gärna att du har:
* Arbetslivserfarenhet av kundservice alternativt support. Du ska ha god vana av att ha arbetat med telefonen som arbetsverktyg
* Goda kunskaper i Officepaketet
* Kunskap inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen
* Har kunskap inom Salesforce eller annat CRM-system
* Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
* Arbetat med LEAN eller CI
Det är meriterande om du har kunskaper i norska, danska, finska eller tyska. Vidare är det meriterande om du arbetat med support eller kundservice i följande branscher; bank, finans och försäkring.
Som person är du
* Ansvarstagande: du drivs av utmaningar och tar eget ansvar.
* Lösningsorienterad: Du vågar tänka nytt och trivs i en miljö där det händer mycket med högt arbetstempo.
* En lagspelare: För att du ska trivas bra i teamet är du en sann lagspelare som är mån om dina kollegor och vår arbetsmiljö.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 40 h/v fram till sista januari 2021
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Bisnodes önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Bisnode finns idag i 19 europeiska länder och är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation. Totalt är de är omkring 2 100 medarbetare i Europa, varav 550 arbetar i Sverige. De har sitt huvudsäte i Stockholm och deras expertområden är kreditinformation, marknadsinformation samt affärsinformation. De består till 46 procent av kvinnor och till 54 procent av män varav medelåldern är 34 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231