Erfaren kundservicechef sökes till framtidens mobiloperatör!

Arbetsbeskrivning

Om arbetet
Fibio är en av Sveriges snabbast växande mobiloperatörer med en unik 100% nöjd kund garanti vilket vi är stolta över. Vi vill hävda att vi är den enda operatören i Sverige som erbjuder en prisgaranti för alla våra tjänster.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på Fibio framtidens mobiloperatör.

Om Fibio och vår kundservice

Fibio kundservice är hjärtat i vår verksamhet. Vi arbetar med försäljning och service till våra privat- och företagskunder och strävar efter en kundupplevelse i världsklass. Vi söker nu en ny ledare till vårt team i Helsingborg.

Inom kundservice delar man ett bredare uppdrag av vanligt förekommande kundärenden och säkerställer att vi levererar det vi lovar våra kunder. Allt ifrån att skicka ut nya simkort till kunder, till fakturafrågor, felanmälningar med mera.

Varför du är viktig för oss

Din blivande roll som kundservicechef innebär att leda och coacha gruppens 15 medarbetare med ansvar för att säkerställa att vi når våra uppsatta mål inom effektivitet, kundnöjdhet och försäljning. Du kommer att arbeta nära en dedikerad Teamcoach. I vår verksamhet är teamet viktigt och i en föränderlig omvärld är det där vi hittar kraft och stabilitet. Vi har en kultur där vi hjälps åt, delar och inspirerar varandra att prestera ännu bättre.

Hos oss fokuserar vi mycket på att både utveckla våra medarbetare och våra arbetssätt. I din ledarroll jobbar du därför både med att coacha medarbetare för förbättrad prestation i form av t.ex. kunddialog och effektivitet, men också tillsammans med kollegor i andra delar av företaget för att förbättra och förenkla våra processer. För att skapa bästa förutsättningar för leverans sätter vi tydliga mål och har en struktur för gemensamt lärande där vi tillsammans med våra medarbetare ständigt jobbar för att hitta potential till utveckling.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?

Vi är intresserade av dig som är nyfiken på människor och ledarskap, och som har en bakgrund som formell eller informell ledare. Du har ett ärligt intresse för dina medarbetare och tror på att bästa sättet att nå framgång är att stödja och utmana dem för att utvecklas. Om du kommer från kundservicebranschen, teknisk support eller liknande så är det fördelaktigt. Vi ser också att du har ett intresse för att analysera fakta och KPIer och är van att omvandla insikter till actions för förbättring.

Din närmaste chef är stöttande och kommer att finnas för dig när det behövs men vi tar för givet att du som ledare har en bra initiativ förmåga och ett driv till att utveckla vår kundservice på egen hand.

Vi gör alltid en bakgrundskontroll på våra nya medarbetare genom en kreditupplysning och brottregister.

Tjänsten tillsätts i början av Augusti så vänligen inkom med din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fibio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024