OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten
Du kommer att ingå i och ansvara för ett mindre kundserviceteam bestående av cirka 10 personer där man alltid strävar efter att möta kundens behov och uppnå högsta möjliga kundnöjdhet. Förutom att leverera en hög kvalité i servicen ut mot kund är det viktigt att du arbetar utvecklande med både systemstöd och processer, och du förväntas ha en aktiv dialog med verksamheten gällande kundupplevelse och behov av förbättringar. Vidare så måste du älska att ha kul på jobbet och alltid bidra till en god stämning och hög energinivå.
Dina arbetsuppgifter:
- Förvalta och vidareutveckla kundservicen, både B2B och B2C
- Coacha och vidareutbilda teamet om 5 personer
- Rekrytera ny personal
- Utveckla arbetssätt, processer och rutiner
- Utveckla systemstödet för kundservice
- Föregå med gott exempel och stötta upp kundsupporten vid behov
- Jobba resultatorienterat mot uppsatta mål och KPI:er
Fibio befinner sig nu i en spännande tillväxtfas där varje dag är en fortsättning på gårdagens äventyr. De söker dig som har ett genuint intresse för människor, service och teknik, och som drivs av att utveckling. Då tillväxttakten förväntas vara hög, är det extremt viktigt att ha kunskap och intresse för teknik som stöttar både kund och medarbetare på ett sätt som bidrar till god service och effektiva processer.
Din profil:
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och support
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet
- Systemförståelse och teknisk kompetens
- Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift i både svenska och engelska
Som person är du:
- Driven och inspirerande med god social förmåga
- Trygg i dig själv och som ledare
- Prestigelös med en ödmjuk approach
- Resultatorienterad och van att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er
Mer om tjänsten:
Som kundservicechef leder, bemannar och utvecklar du verksamheten och medarbetarna på avdelningen Kundservice. Du har ett verksamhets- och personalansvar och genom ett lyhört ledarskap skapar du en god och hållbar arbetsmiljö. Du skapar arbetsglädje som återspeglas i dialogen med våra kunder. I rollen utvecklar du arbetsprocesser och systemstöd utifrån behov. Du säkerställer att verksamheten bedrivs med god effektivitet och att det ständigt pågår ett förbättringsarbete. Du har en kontinuerlig dialog med andra avdelningar för att lyssna till deras behov av Kundservice samt ansvarar för att öka kompetensen hos dina medarbetare inom de olika områden som de ansvarar för.
Du växer tillsammans med medarbetarna och jobbar vidare med självledarskap och principstyrt förbättringsarbete.
Genom uppföljning och kontinuerlig feedback coachar du medarbetarna att växa och bli sitt bästa jag.
Gott ledarskap är en stor och viktig del i din roll. I rollen har du budgetansvar. Du utvecklar och följer upp mål inom de processer som berör gruppens verksamhet samt de planer och strategier som finns. Du kommer också vara delaktig i olika förbättringsprojekt.
Omfattning: 100%
Lön: Fast lön