Erfaren Kundtjänstmedarbetare - sökes till Connect

Arbetsbeskrivning

Connect strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde. Vi är på en tillväxtresa och behöver fler drivna talanger som vill vara med i vår utveckling. Just nu söker vi efter en Kundtjänstmedarbetare som vill göra skillnad för våra kunder där du tillsammans med oss kommer bli en del av en stark gemenskap och affärsdriv.

I din roll hos oss

I din roll som Kundtjänstmedarbetare kommer du tillhöra en central kundtjänst med utgångspunkt från vårt huvudkontor i Göteborg. Teamet består av tre kollegor där ni tillsammans stöttar både interna kollegor, kunder och leverantörer vilket innebär att rollen kommer ha många kontaktytor. I din roll kommer du att ta emot ärenden både via telefon, mail och ärendehanteringssystem och koordinera ärenden som gäller alla verksamhetsområden, orter och regioner. Det kan till exempel innebära:

- Orderhantering

- Koordinering av ärenden, leveranser eller support

- Beställning av varor

- Administrering av fakturor

- Etc.

Connect värnar om sina kunder, därav värdesätter vi en hög servicenivå i vår kundtjänst. Du kommer därmed ansvara för de ärenden som du tar emot genom att följa upp och se till att rutiner efterföljs. Att trivas i en roll med högt tempo och med hög servicenärvaro är därför väsentlig för att trivas. Med rätt inställning finns det goda möjligheter att utvecklas.

Din bakgrund och profil

För att lyckas i din roll som kundjänstmedarbetare bör du ha erfarenhet från en liknande roll inom t.ex. kundtjänst eller support. Det är även viktigt att du har god systemvana och har god förmåga att sätta dig in i nya system. Som person krävs att du är självgående, har förmåga att ta egna initiativ samt har skinn på näsan. I och med att du kommer ha en roll med mycket kundkontakt krävs även att du är serviceminded, positiv och har känsla för när du ska göra det där lilla ”extra”.

Krav

- Tidigare erfarenhet inom en liknande roll (t.ex. kundtjänst eller support)
- Systemvana (t.ex. arbetat i ett ärendehanteringssystem)
- Flytande språkkunskap i svenska och behärskar engelska i tal och skrift

Om Connect

Vi på Connect är cirka 160 anställda och finns på 13 orter i Sverige, allt ifrån Skåne till Östersund med huvudkontor i Göteborg. Bolagets drivs med en fokuserad entreprenöriell anda med förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov. Tekniska lösningar för kontor inom alla våra affärsområden är starkt sammankopplade med varandra och till sist flyter allt ihop till det som vi dagligen kallar IT. För att nyttja tekniken rätt och att välja rätt säkerhetsnivå samt drifttyp, krävs ofta en rådgivare som förstår helheten och som kan hjälpa till att navigera i en värld som snabbt förändras. Det är just den rådgivaren som vi är.

Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraComs produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect





Varför Connect?

Vi uppmuntrar samt stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Du som medarbetare är därför viktig för oss! Genom Connect kommer du att få ta del av:

- Glada och drivna kollegor
- En dynamisk miljö med starkt säljdriv
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal



Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Emma Wiik (emma.wiik@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Bogren
+46 31-333 54 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Connect
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 48 A
None

Postadress

Kungsgatan 48 A
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024