OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Försäkring Administration AB är en del av Svensk Försäkring i samverkan.I Svensk Försäkring i samverkan ingår Sveriges Försäkringsförbund, Trafikförsäkringsföreningen, Patientförsäkringsföreningen och Försäkringsbranschens Arbetsgivareorganisation, samt deras dotterbolag och nämnder.Tillsammans är vi cirka 200 medarbetare som arbetar för en konkurrenskraftig svensk försäkringsbransch.Svensk Försäkring Administration AB svarar för den interna administrationen, ekonomi, HR, IT och kontorsservice för samtliga organisationer inom Svensk Försäkring i samverkan.Vi är totalt ca 25 medarbetare som sitter i ljusa och fräscha lokaler i Garnisonen nära Karlaplan i Stockholm.Vi behöver nu utöka med ytterligare en lön/ HR-administratör.Du har ansvar för att administrera löner, reseräkningar och övriga ersättningar för några organisationer inom Svensk Försäkring i samverkan.Även löneberedning för livräntetagare och arvodister är en del i tjänsten.Dessutom ingår vissa personaladministrativa uppgifter som försäkrings- och tjänstepensionsfrågor, rekryteringsadministration med mera.Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministrativa uppgifter samt försäkrings- och tjänstepensionsfrågor.Då vi arbetar i löneprogrammet Hogia Lön är det önskvärt att du har kunskaper om detta. Vi ser gärna att du tar egna initiativ och är med och utvecklar befintliga rutiner.Du har gymnasieutbildning, kunskap om arbetsrättsliga frågor och förmåga att tolka och ge information om kollektivavtal.Som person har du en positiv inställning och ett konsultativt förhållningssätt.Du är dessutom noggrann, strukturerad och prestigelös i ditt arbete. Tjänstens omfattning är ca 75 - 80% med tillträde enligt överenskommelse.I denna rekrytering samarbetar Svensk Försäkring Administration AB med Prodiem.Då urval sker löpande, vänligen sök tjänsten snarast på www.prodiem.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134