OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren löneadministratör som även har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration. Vi söker en person som ska administrera företagets löner, men som också har kompetens att vara back-up för den löpande bokföringen och fakturahanteringen.
Om företaget:
LSS-Partner är ett familjeföretag som arbetar för personer som har personlig assistans. Vi är formell arbetsgivare åt assistenter, har utbildningsverksamhet samt ger råd och stöd till arbetsledare och assistenter. Vi är idag 8 stycken anställda på kontoret och söker nu en till medarbetare till vår grupp.
Vi genomgår just nu organisatoriska förändringar och ett omfattande utvecklingsarbete. I utvecklingsarbetet kommer du ha stora möjlighet att vara med och påverka samt bygga upp rutiner, arbetssätt och en möjlighet att utforma innehållet i tjänsten.
Din bakgrund:
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av löneadministration och ekonomiuppgifter, gärna i ett bolag med fler än 50 anställda. Du har god kunskap om semesterlagen, sjukskrivningsregler samt har vanan att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Du har vana att arbeta utifrån lagar, avtal, regelverk och har goda kunskaper om skatte- och redovisningsregler. Vi ser gärna att du är systemkunnig och att du har jobbat i ett lönesystem tidigare, med fördel Crona lön. Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet och särskilt Excel. Tjänsten kräver att du behärskar svenska bra och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Din profil:
Som person är du snabblärd, ödmjuk, driven, har förmåga att prioritera och är stresstålig. Att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö är något som motiverar dig och du arbetar gärna med att identifiera effektiviseringsmöjligheter och förbättra befintliga rutiner och processer. Du tar egna initiativ och har vana att arbeta självständigt och i grupp. I tjänsten ingår det en hel del telefonkontakt med vår personal och kunder vilket innebär att du bör vara utåtriktad och måste trivas med att ge service. Vi tror att du är en person som inte ger sig förrän en uppgift är löst. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om tjänsten:
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela löneadministrationen. Vi hanterar löner för ca 400 anställda varje månad. Detta kommer att innefatta lönekörningar, sammanställning och uttag av rapporter, att skriva avtal för de anställda, skriva intyg, ta hand om omkostnader, avstämningar, rättelser, statistik av olika slag samt tolkning av kollektivavtal. I rollen ingår det att ge support i lönefrågor till våra anställda och kunder. Vidare kommer du även att informera, utbilda och ge stöd och råd gällande avtal, lagar och regler till anställda på kontoret.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Frölunda. Tjänsten är på heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja hos oss innan årsskiftet. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Shanika Karlsson
031-689490
Janet Johnsén
031-689490
Lisa Pettersson
031-689490
Janet Johnsén
031-689490
Assistanssamordnare Janet Johnsén
031-68 94 90
Shanika Karlsson
031-689490
assistanssamordnare Emma Larsson
031-689490
Anette Persson
031-689490
Emma Larsson
031-689490
Assistanssamordnare Anette Persson
031-689490