OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega. Ett expansivt redovisningskonsultföretag i Stockholms Innerstad vill rekrytera en duktig och erfaren Löneadministratör. [ Arbetsuppgifter Du kommer självständigt att ansvara för löneadministrationen på 90 kund företag (ca 400 löner). Dina arbetsuppgifter är allt inom löneadministration som t.ex, löneutbetalning,[beräkning av sjukfrånvaro och ledighet, reseräkningar, pensionsadministration, försäkringar, semesterberäkning och semesterskuld samt samtal med försäkringskassan och med kundföretagens representanter och anställda. Om du vill och kan så finns det även möjlighet att komplettera tjänsten med att arbeta med bokföring i en del av kundföretagen.[ Utbildning / Erfarenhet[Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att jobba med löneadministration. Utbildning är ett önskemål men inget krav. Företaget erbjuder fortlöpande kurser och utbildningar för att du skall hålla dig ajour med nyheter.. Du kommer att arbeta med lönesystemet Hogia och det är ett plus om du använt det tidigare, men det är inget krav. Personliga egenskaper För att passa till tjänsten tror vi att du är en stresstålig och noggrann person med god administrativ förmåga. Du tycker om att ta eget ansvar och är drivande med god förmåga att ta egna initiativ. För att passa in på företaget tror vi att du gillar rak kommunikation och är social, pigg och glad till naturen.Denna tjänst kommer att innebära ett mycket självständigt arbete och tycker du om att ha en omväxlande dag med en blandning av administration, lönehantering och många kontakter internt och externt är det här en tjänst du absolut ska söka. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén
Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051