Erfaren löneadministratör för arbete på lönebyrå

Arbetsbeskrivning

Aurenav Sweden AB tillhandahåller i Sverige helhetslösningar inom redovisning, löneadministration, juridik och HR till en främst internationell kundkrets. Våra kunder består av såväl svenska och internationella företag, ideella organisationer, statliga myndigheter och individer med intressen på den svenska marknaden.
Vi söker nu ytterligare en löneadministratör med åtminstone 4 års relevant yrkeserfarenhet som kan jobba tillsammans med vår HR- och löneavdelning för att hantera löner och fortsätta utveckla vår snabbt växande kundkrets. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och analysera nya kunders löneadministrativa behov, träna och stötta kollegor rörande lönefrågor. Där ingår också att ta en central roll i den praktiska administrationen av våra lönesystem, Hogia Lön Plus samt Visma Lön 600. Av denna anledning är graden av erfarenhet av stor betydelse.
Kvalifikationer
Vi söker någon som tycker det skulle vara roligt att arbeta med löneadministration i en multinationell men familjär miljö, som ett del i ett väl sammanhållet team.
Förutom relevant yrkesutbildning och allmän erfarenhet inom löneadministration behöver vi någon med följande kvalifikationer:
Tidigare yrkeserfarenhet av att sköta lönerna åt företag med kollektivavtal och en bra förståelse av kollektivavtalens betydelse för löneprocessen.
Goda kunskaper om löneadministrationsmjukvaran från Hogia Lön Plus (krav).
Goda kunskaper om Visma Lön (krav).

Vi erbjuder på en arbetsplats som är lugn men stimulerande, med stödjande kollegor och möjligheter att vidareutveckla din karriär.
Personliga egenskaper
Aurenav fokuserar på kompetens, kvalité, och bra relationer. Den vi söker behöver därför:
Vara bra på att samarbeta, ställa frågor, och söka stöd från teamet.
Vara redo att lära sig diskutera lön och mejla klienter även på engelska.
Vara lugn, kundorienterad, och ta sig an oväntade utmaningar med sunt förnuft.

Arbetsuppgifter
Vi har många olika sorters kunder, med varierande behov. Varje ny kundrelation inleds därför med att våra medarbetare tar reda på vad som kommer krävas för att på bästa sätt administrera den aktuella kundens löner, samt därefter löpande ta in information om eventuella förändringar i det månatliga löneadministrationsarbetet. Som stöd i detta kommer du vid behov ha hjälp av våra andra löneadministratörer, IT-avdelning samt av vår bolagsjurist. Målet är dock att du ska kunna lösa de flesta arbetsmoment självständigt samt utgöra ett stöd för dina kollegor rörande i synnerhet hur man rent praktiskt ska administrera kollektivavtalsenliga förmåner och lönedelar.
I arbetsuppgifterna ingår:
Administration av löner och förmåner för våra kunder.
Lägga in nya kunder och anställda i vårt system.
Vid behov undersöka kunders kollektivavtal och externa källor rörande information om mer ovanliga kundebehov.
Besvara kundernas frågor om lönehanteringen.
Tolka löneunderlag i olika former och skapar rapporter i Excel
Vid behov avge nödvändiga rapporter till myndigheter och andra externa parter (Försäkringskassan, SKV, SCB, Fora, osv.)
Vid behov ge råd och stöd till dina kollegor på löneavdelningen, i synnerhet gällande den praktiska administrationen av kollektivavtalsenliga förmåner och lönedelar.

Din arbetsplats kommer vara Aurenav Swedens kontor, 5-10 minuters promenad från Farsta Strands tunnelbana (gröna linjen) och pendeltågsstation. Utöver den fasta månadslönen erbjuder Aurenav sina anställda ett extra generöst paket av försäkringar och tjänstepensionsförmåner.
Om du är intresserad, skicka ditt CV och personliga brev till den angivna e-postadressen. Intervjuer hålls löpande och vi hoppas tillsätta tjänsten så fort som möjligt.

Sammanfattning

Postadress

FORSBACKAGATAN 24
FARSTA, 12343

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024