OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom AkzoNobel är vi 45 000 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag och en stor producent av specialkemikalier som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg och ytskydd, som ingredienser till viktiga vardagsprodukter. Idag är vi verksamma i över 80 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Cuprinol, Jozo och Nordsjö. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbar i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.
AkzoNobels HR Service Center i Bohus söker nu en erfaren löneadministratör till vårt härliga team!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett större team med kunniga kollegor inom lön och HR och arbeta i en bred roll, där du självständigt ansvarar för allt löpande i löneprocessen gentemot ett antal enheter. Du ger stöd åt chefer och medarbetare gällande lönerelaterade frågor och arbetar med såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Som löneadministratör arbetar du dagligen i vårt lönesystem Personec L samt övriga HR-system där du löser ärenden som kommer in via telefon, mail och ärendehanteringssystem.
Din bakgrund
Vi ser att du har flera års erfarenhet av arbete med löneadministration, gärna från ett större företag, och troligen en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller ekonomi från yrkeshögskola eller universitet/högskola. Har du erfarenhet av att arbeta i olika system och med IT-verktyg på en djupare nivå, till exempel som specialist eller super user, är det positivt. Tidigare vana av arbete i Aditros Personec L, Time och HR samt erfarenhet av kemiavtalen är det ett plus och meriterande är även erfarenhet av arbete med expatriatfrågor. Då vi är ett internationellt företag kräver tjänsten att du är bekväm att använda engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du initiativrik och strukturerad, du är van att ge god service och arbeta med ett starkt kundfokus samtidigt som du kan stå på dig och vågar ifrågasätta när så behövs. Du ser dig som kommunikativ och trivs att arbeta i en roll som ställer höga krav på självständighet, flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt tempo. Uppskattar du en öppen och prestigelös arbetsmiljö som präglas av ett gott samarbete är du den vi söker.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar AkzoNobel med SJR in Scandinavia AB. Då vi arbetar med löpande urval vill vi gärna ha din ansökan snarast. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på 031-333 54 85. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (31) 333 54 85, +46 (766) 471607