OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser som just nu är inne i en omfattande utvecklings- och digitaliseringsresa inom Ekonomi & HR-området? Är du på jakt efter ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar och som dessutom leder till meningsfull förändring? Då passar den här tjänsten dig! Just nu söker vi på Key Solutions en erfaren Löneadministratör. Välkommen att skicka in din ansökan!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som löneadministratör
- Bearbeta och sammanställa lön i Crona Lön+ för ca 250 personer
- Svara på lönerelaterade frågor från medarbetare och regionchefer
- Förse teamet med statistik och nyckeltal enligt rutiner
- Bokföring relaterad till löner
- Hantering av pensioner med hjälp av pensionsrådgivare
- Utläggsrapportering och reseräkningar
- Redovisa skatt och övriga avdrag, samt semesterskuld och sociala avgifter
- Rapportera och anmäla till Försäkringskassan, AFA
- Månatlig pensionsrapportering
- Administrera friskvård och övriga förmåner
- Rapportering av statistik, SCB och SN
- Personaladministration, t.ex. arkivera avtal och skapa policys utifrån behov
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löneadministration och som är van att arbeta självständigt och ta stort ansvar samt vara flexibel för att säkerställa rätt lön i rätt tid.
Vi tror vidare att du är en serviceinriktad person då du som löneadministratör har daglig kontakt med kollegor. För att trivas hos oss är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar och tycker om utvecklingsarbete för att hitta smarta lösningar.
Vi ser även att du är detaljorienterad, nyfiken, prestigelös samt mån om att bidra till teamets bästa. Du är också systemintresserad och har goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel) och behärskar svenska i tal och skrift.
Det är meriterande med erfarenhet från Crona Lön samt arbete med provisionslöner.
Omfattning och tillträde:
Uppdraget är tillsvidareanställning på heltid med provanställning om 6 månader med placering på vårt trevliga huvudkontor i centrala Västerås.
Välkommen med din ansökan senast 10 mars men vänta inte då intervjuer kan ske löpande.
Om oss:
Key Solutions koncernen består idag av över 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar. Varje månad är vi i kontakt med fler än 250 000 kunder.
Vi har 10 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Vi har idag lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås med planer på utlandsexpansion under år 2023.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avin Hossein
Key Solutions
Karvan Guldstierna
0707126855
Karvan Guldstierna
Sveriges bästa säljbyrå
Key Solutions AB
Key Solutions AB