OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren löneadministratör för ett långsiktigt behov till en av våra kunder i Mölndal. Låter det intressant för dig?
Vad innebär rollen?
Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att hantera hela löneprocessen för bolagets 300 anställda, mestadels kollektivanställda. Du supporterar både chefer och medarbetare i deras löneadministrativa frågor samt ansvarar för att lagar och kollektivavtal efterföljs. Vidare ingår externa kontakter med myndigheter och rapportering till Försäkringskassan samt arbete med reseräkningar, pensioner, semestrar och arbetsgivarintyg etc. Stort fokus ligger på att proaktivt arbeta med utveckling och effektivisering av löneflödet och dess rutiner. I din roll kan du även komma att få stötta HR med en del administration.
Du ingår i ett trevligt ekonomiteam på 4-5 personer. På plats finns även ytterligare en löneadministratör som ansvarar för lönerna i ett annat bolag med andra avtal.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat med löneadministration av större volymer i en liknande roll tidigare och som känner dig trygg med kollektivavtalen Transport och Byggnads. För den här rollen är det ett krav att du tidigare har arbetat i Kontek Lön. Har du dessutom erfarenhet av tidrapporteringssystemet Smartdok är det meriterande. Vidare behärskar du svenska i både tal & skrift.
För att lyckas i denna roll är du en handlingskraftig och initiativrik person som är trygg och kunnig inom ditt område. Du trivs med att ta ett helhetsansvar och är van vid att arbeta mot deadlines. Som person tycker du även att det är roligt att förändra och förbättra och på så sätt skapa nya effektiva rutiner och processer. Din kommunika och serviceinriktade sida gör att du gärna ingår i ett team och har en god förmåga att bygga goda relationer. Vidare är du flexibel och självgående med en förmåga att se till både detaljer och helheten.
Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 100%, med flextid. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR på ca 6 månader, men för rätt person finns det därefter mycket goda möjligheter till en fast anställning hos vår kund.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 070-471 59 01. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-02-25.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Löneadministratör
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88