OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren lönespecialist med kunskap i norska löner? Tycker du det känns spännande att få vara en del av ett internationellt bolag, där du också kommer få tillhöra ett större team inom lön? Nu söker vi en löneadministratör/specialist till vår kund som hanterar produktion av byggnadsmaterial för ett långt vikariat med start nu och löpande cirka ett och ett halvt år framåt.
Arbetsbeskrivning
I rollen som löneadministratör kommer du tillhöra ett team om totalt 8 löneadministratörer och specialister, som samtliga ingår i HR-funktionen. I denna roll kommer du tillsammans med tre kollegor ansvara för den norska lönehanteringen, där du har dina egna bolag som du hanterar löneadministrationen för – även om ni alla arbetar tätt och hjälps åt. Ni ansvarar för att säkerställa korrekt löneutbetalning samt eftersträvar att utveckla arbetssätt och processer till att bli ännu mer digitala.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Administrera och ansvara för att lönerna betalas ut i rätt tid och på rätt sätt
• Samarbeta med Shared Service Center, SSC, gällande kontroller av semesterlöneskuld, bokföringsfiler, årsavstämningar, revision etc.
• Administrera pensionsrapportering, facklistor och statistik till myndigheter
• Omvärldsbevaka med syfte att hålla löneberedningen ajour med lagar och andra regelverk.
• Verka för att digitalisera löneprocesserna till att minimera manuella underlag och arbetsflöden.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt lönearbete, gärna där du arbetat både med tjänstemanna- och kollektivarbetarlöner. Det är starkt meriterande om du arbetat med norska löner sedan tidigare. Vidare har du mycket god allmän systemkunskap och tycker det är spännande att arbeta med digitalisering.
Som person är du driven och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt. Du tar stort ansvar för ditt arbete, har en god analytisk förmåga och trivs när du får samarbeta med dina kollegor.
Vidare ser vi att du är pedagogisk med mycket god kommunikationsförmåga och hög integritet. Du är van att hålla en hög servicenivå och tar ansvar för din leverans.
Vi erbjuder
I rollen som löneadministratör får du arbeta tillsammans med kollegor som brinner för lönearbetet och där du ges goda möjligheter att själv vara med och påverka. Vår kund har ett ständigt fokus på digitalisering och effektivisering där du kommer i allra högsta grad vara delaktig.
Rollen är placerad i moderna och fina lokaler i Marievik med närhet till bra restauranger och kommunikation. Det kanske inte är en viktig del för din karriärsutveckling, men utsikten från ditt skrivbord är naggande god med direkt sjöutsikt.
Din ansökan
Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start så snart som möjligt och löpande cirka 1,5 år framåt. Vid frågor rörande rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Vi hoppas tillsätta denna roll så snart som möjligt, så tveka inte med att skicka in din ansökan.
Sökord: löneadministratör, lönespecialist, payroll specialist, payroll administrator.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52