OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren löneadministratör till ett spännande uppdrag. Vår kund som är ett stort internationellt teknikföretag erbjuder en varierad tjänst med start omgående pågåendes i sex månader med stor chans till överrekrytering till kund. Placeringen är i Lindhagen.
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett löneteam om sex personer och kommer ha ett nära samarbete med övriga, relevanta delar av företaget och även ha internationell kontakt. Du kommer exempelvis rapportera till chef för payroll i USA. Som helhet kommer du vara behjälplig företaget och kollegor med generella lönefrågor rörande verksamheten i Sverige.
Arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för löneutbetalningar
- Avstämning tidrapporter och skicka påminnelser för attestering
- Kontoavstämningar
- Avstämningar månatligen mot huvudbok
- Vara behjälplig i diverse lönefrågor för anställda
- Övrigt Ad hoc-arbete
Utöver detta kommer du vara delaktig i förbättringsprojekt samt diverse utredningar kopplat till lönearbetet.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en relevant utbildning i ekonomi/lön och som har arbetat flera år med lön, gärna i stora internationella företag. Du har den erfarenhet som krävs kopplat till lagar och regler. Vidare är du systemvan, gärna Hogia Lön och SAP men ej krav. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person får du gärna vara driven och självgående samt trivas med eget ansvar. Du uppskattar en snabbrörlig miljö med snabba puckar samt att du är service minded. Du får saker gjorda samtidigt som du är kommunikativ, analytisk och pedagogisk. Om du är en person som drivs av förändringar kommer detta uppdrag passa dig väl!
Ansökan
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88