Erfaren löneansvarig till företag i utveckling

Erfaren löneansvarig till företag i utveckling

Arbetsbeskrivning

Vi växer och söker nu ytterligare en erfaren löneansvarig kollega till vårt härliga team på huvudkontoret i Mölndal. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Tjänsten som löneansvarig är en viktig och ansvarsfull roll hos oss. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen och hantera löner tillsammans med en annan löneansvarig. Merparten är kollektivlöner genom Bemanningsavtalet LO då vi har ca 2000 konsulter anställda hos oss ute på olika uppdrag. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration och löneberedning samt lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar och uträkning av slutlöner.

Du ansvarar för löneutbetalning kan ske varje månad samt sköter viss statistik och rapportering till myndigheter och pensionsinbetalningar till FORA och Collectum. Som löneansvarig kommer du även att vara ansvarig för lönesystemet Hogia samt ha kontakt med systemleverantörer. För våra tjänstemän ca 50 personer gäller även utläggshantering, reseräkningar med mera.

I din roll som löneansvarig kommer du att tillhöra lön/ekonomiavdelningen och rapportera till Redovisningschef men du kommer även ha mycket nära kontakt och samarbeta med flera av kollegorna på företagets huvudkontor samt ha kontakt med våra chefer ute på de lokala kontoren runt om i Sverige.

Vi sitter i ett modernt och fräscht kontor i Mölndal, Göteborg med både kollektivtrafik nära samt närbelägen parkeringsplats.

OM DIG SOM SÖKER

Vi söker dig som är en självgående löneadministratör med flera års erfarenhet av helheten inom lönehantering. Du är van att arbeta med kollektivlöner och har god förståelse för kollektivavtal. Har du också en eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller system är det positivt. Meriterande är även vana av att arbeta med flera olika kollektivavtal och av att ha systemansvar.

Som person ser vi att du är noggrann, lojal och ansvarsfull med ett stort eget driv. Du är mån om att hålla deadline och har lätt för att ta egna initiativ i arbetet för att komma framåt. Du har integritet och ett visst mått av skinn på näsan, du är trygg och stabil samt kan vara tydlig och kravställande mot andra i organisationen. Vidare ser vi att du har en pedagogisk fallenhet och ett intresse för att utbilda andra. Trivs du att arbeta i en prestigelös miljö med högt i tak och korta beslutsvägar samt engagerade kollegor är detta tjänsten för dig!

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 2000 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och Eskilstuna. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

För mer information är du välkommen att kontakta Camilla Thulin, HR chef på 076-8557510. Sista ansökningsdag är den 25 februari, intervjuer sker dock löpande. Tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranpenad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Postadress

FRÖSUNDAVIKS ALLÉ 1
SOLNA, 16970

Liknande jobb


Interim Lönespecialist till kund

30 december 2024

30 december 2024