OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs Borgestad
Höganäs Borgestad utvecklar, tillverkar och levererar eldfasta produkter, installationer, högtemperaturlösningar och design för olika industrisegment. Idag är Höganäs Borgestad en ledande leverantör på den eldfasta marknaden i Norden och koncernen har en global närvaro inom ett antal utvalda applikationsområden. Koncernen omsätter ca 900 MSEK och är i stark tillväxt.
Läs mer: www.hoganasborgestad.com
Är du lönekonsult som är bra på att bygga relationer och trivs med att arbeta i en varierande tjänst med eget ansvar?
Dina arbetsuppgifter:
Du ansvarar för hela löneprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration och löneberedning samt lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar och uträkning av slutlöner m.m. Du ansvarar för att löneutbetalning sker varje månad samt sköter viss statistik och rapportering till myndigheter samt FORA och Collectum. I lågsäsong hanterar vi drygt 100 löner per månad och i högsäsong ca 200 stycken, övervägande kollektivlöner.
Du håller dig uppdaterad kring löne- och skattelagstiftningar, kollektivavtal samt säkerställer efterlevnad av myndigheters krav och lagar samt håller i vissa utbildnings- och informationsinsatser.
Du har även personalansvar för två medarbetare som i dagsläget arbetar deltid med löner.
Under 2022 avser vi att övergå till en digital tidrapportering, där du kommer att ha en nyckelroll.
Personliga egenskaper:
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har ett noggrant, ansvarsfullt och strukturerat arbetssätt. I tillägg till detta ser vi gärna att du har ett öga för detaljer, är pedagogisk och har en god samarbetsförmåga. Du har en stark arbetsmoral och har förmåga att hantera konfidentiellt material.
Vi söker dig som är en självgående löneadministratör med flera års erfarenhet av helheten inom lönehantering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av personalansvar.
Meriterande om du har goda kunskaper i Visma Lön och olika kollektivavtal.
Du har goda kunskaper i Excel och Office 365.
Mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt som muntligt. Kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt.
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval och kandidatkontakt kan bli aktuellt.
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Du kommer utgå från vårt kontor i Gävle.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 6 februari 2022. Märk ansökan med Erfaren lönekonsult.
Skicka din ansökan till: jobb.installation@hoganasborgestad.com
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner
Helena Nygårds, Ekonomichef, 072-092 71 80, helena.nygards@hoganasborgestad.com