OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på BDO söker en engagerad och relationsdriven lönekonsult till vårt kontor i Umeå. Vi söker dig som har något års erfarenhet av löner och som vill jobba i en roll med stort eget ansvar och nära kundkontakter. Vi är ett kontor med familjär stämning och trevliga kollegor där alla hjälper alla. Låter det som en match för dig? Sök då tjänsten som lönekonsult på BDO redan idag!
Om tjänsten
Som lönekonsult hos oss kommer du ha nära kontakt med våra kunder och arbeta med allt från löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt tolkning, analys och rådgivning av lagar och regler. Du arbetar självständigt och ansvarar för olika uppdrag. Vi jobbar i flera olika system, där Hogia Lön+ är huvudsystemet.
Våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek och vi är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen.
Vi söker dig som
• Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med löner.
• Gärna har en YH-utbildning inom löneadministration.
• Har ett positivt förhållningsätt till digitala verktyg och processer.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation.
Det är meriterande om du har erfarenhet som lönekonsult på byrå och om du har jobbat i systemet Hogia Lön+.
Utöver ovan ser vi att du som person är positiv, lyhörd och hjälpsam mot såväl kunder som kollegor. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och genomför ditt arbete noggrant och strukturerat. Du har ett kundorienterat arbetssätt, är duktig på att bygga relationer och har förmågan att hantera och utveckla digitala processer. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang.
Vi erbjuder dig
Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. I och med den digitala förändringsprocess som branschen går igenom får du även möjligheten att utveckla din IT-kompetens och utmanas i hur man kan hitta den mest effektiva administrativa lösningen för kunden.
BDO satsar på kompetensutveckling för medarbetaren i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vårt breda tjänsteutbud innebär också att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.
Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
Läs mer om BDO som företag här.
Vill du jobba hos oss?
Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.
• Start: Maj 2021
• Omfattning: Heltid
• Ort: Umeå
Varmt välkommen med din ansökan!
Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.