OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjorth & Partners är en fullservicebyrå inom ekonomi och juridik. Vi hjälper våra kunder med allt från daglig bokföring och lönehantering till kvalificerad rådgivning inom bland annat skatterätt och arbetsrätt.
Vi behöver nu utöka med en lönekonsult. Våra ledord är service, proaktivitet och flexibilitet både gentemot kunder och internt.
Vi söker dig som är erfaren lönspecialist, med utbildning inom lön från YH eller motsvarande samt minst 3 års erfarenhet av självständigt lönearbete, i hela lönekedjan. Vi jobbar idag i huvudsak i Hogia Lön.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
- Ansvara för löneprocessen för våra kunder från ax till limpa, ex hantering av avvikelserapporter, löneberedning, betalning av löner, pensionsrapportering mm.
- Sätta upp rutiner och löneprocesser hos kunder.
- Rådgivning kring anställning och lönehantering
- Avstämningar och kontroller vad gäller ex AGI och semesterlöneskulder.
Rollen passar dig som vill bygga långsiktiga relationer med kunder och arbeta självständigt med lönefrågor. För rätt person kommer det finnas stora möjligheter att driva och utveckla löneområdet hos oss.
Våra kunder är allt från traditionella företag till tech-startups. Då flera kunder är utländska behöver du behärska engelska i tal och skrift.
Vi är idag fem personer och sitter i fina lokaler vid Skanstull i Stockholm. Eftersom vi är ett litet team lägger vi stor vikt vid dig som person, och du kommer trivas hos oss om du är positiv, lösningsorienterad, självgående och har stort engagemang. Då vårt ledord är service är det viktigt att du ser rollen som en serviceroll. Vi jobbar nära våra kunder och vill vara ett naturligt bollplank i deras ekonomiska vardag.
För frågor i ärendet kontakta Emma Hjorth, emma@hjorthpartners.se. Maila gärna CV och personligt brev till mig och märk mailet med ”Lönekonsult”. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!