OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Tyresös löneenhet ligger i framkant när det gäller effektiva processer och nöjd kundindex och har ett arbetsklimat där medarbetarna är delaktiga i att påverka och utveckla nya arbetssätt.
Arbetsgruppen står inför en omorganisation som innebär att vi kommer vara fyra lönespecialister, två lönekonsulter, en systemförvaltare och en lönechef. Förändringen kommer genomföras under hösten och innebär att vi tillsammans kommer se över arbetsfördelning och arbetssätt.
Vi står även inför utmaningar att digitalisera och automatisera mera och lägger stort fokus på samarbete.
Om tjänsten
Vi är en mindre arbetsgrupp som arbetar gemensamt med att utveckla vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats med goda kollegor där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar. Vi ser fördelen med att jobba på en mer hybrid arbetsplats, vilket kan innebära arbete delvis hemifrån.
Är du prestigelös, självgående och klarar av att tidvis arbeta under högt tempo? Motiveras du av att lära nytt och tycker om att ha roligt på jobbet? Då är det här arbetsplatsen för dig!
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från anställning till avslut av anställning. Även pensionsutredningar och sammanställning av anställnings- och löneuppgifter till pensionsförvaltare ingår.
Support till chefer och assistenter förekommer både via telefon/dator, och besök i verksamheterna. Du kommer även att rapportera in underlag av lönerelaterade ersättningar, lägga upp scheman samt utfärda olika sorters intyg. Utöver det kommer du även att arbeta med andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löne- och pensionsadministration.
Det är viktigt att du som lönekonsult tar del av förändringar i lagstiftning, kommuninformation, och aktivt deltar i relevanta möten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat i liknande roll med löneadministration i hela processen och/eller har studerat en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har en gedigen kunskap och förståelse för hela löneprocessen, samt god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift.
Vi ser det som extra meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunala avtal och i lönesystemet Heroma.
För att lyckas i rollen behöver du värdesätta ett nära samarbete med kollegor och känna dig trygg i att arbeta självständigt och konsultativt. Du är flexibel, relationsskapande, serviceinriktad och ser helheten som en självklarhet för att verksamhetens arbete ska drivas framåt. Du har lätt för att skapa förtroende, är lyhörd, vågar tänka i nya banor och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt men genomtänkt sätt.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 26 juni 2022. Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Lönechef Marie Friberg, marie.friberg@tyreso.se, telefonnummer 08-578 291 00.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.