Erfaren lönekonsult till växande företag sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med lön och är en noggrann och strukturerad person som brinner för ekonomi och service?

För kunds räkning söker vi nu en lönekonsult som vill arbeta med att hjälpa företagets kunder med olika löneuppdrag.


Dina arbetsuppgifter
I din roll som lönekonsult kommer du att hjälpa företagets befintliga kunder med bland annat löneberäkningar inom olika avtalsområden, pensionsrapportering, kvalitetssäkring samt rapportavstämning. Som lönekonsult kommer du att ha egna kunder som du ansvarar för och där du kommer vara kundens löneadministratör. Du kommer ha en kontaktperson på företaget som du kan vända dig till.
I arbetet ingår daglig kontakt med kunder och myndigheter och stora delar av ditt arbete kommer att vara självständig med stöd från ditt team på din avdelning.
Du som påbörjar din anställning kommer att erbjudas en kortare introduktion följt av ett mer självständigt arbete med stöd från ditt team på din avdelning och övriga avdelningar på företaget.

Som lönekonsult kommer du att arbeta med:
- Att hjälpa företagets kunder med olika löneuppdrag
- Kvalitetssäkra
- Skicka ut bokföringsunderlag
- Sammanställa statistik



Om företaget
Du kommer att arbeta på ett växande företag som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, löner samt finansiell rapportering. Företaget har ett stort utbud av både större och mindre kunder och arbetar även med internationella företag.
De är stora aktörer på den internationella marknaden och på kontoret i Linköping jobbar du tillsammans med ett 30 tal medarbetare. Det finns flera olika avdelningar och du som söker kommer att arbeta på avdelningen för lön tillsammans med sex andra lönekonsulter.


Din profil
Skallkrav:
Två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Relevant utbildning inom ekonomi – gärna med inriktning mot lön.
Svenska och engelska i tal och skift

Meriterande:
Tidigare arbete i större lönesystem som exempelvis Agda PS och Hogia lön

Personliga egenskaper:
Arbetet som lönekonsult innebär samarbete med såväl kunden som med dina kollegor så du som söker ska kunna samarbeta och värna om dina relationer. Du bör ha en förmåga att kunna arbeta självständigt på ett noggrant och strukturerat sätt.
Du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara stresstålig då du kommer arbeta mot deadlines.


Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Omgående
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flexavtal.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning.

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 25 april 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 oktober 2024

Ekonom

Ekonom

24 oktober 2024

14 oktober 2024