OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och engagerad Lönespecialist med mångårig erfarenhet till vår kund i Norrort. Det är viktigt att du har jobbat självständigt med hela löneprocessen. För rätt person finns utmärkta utvecklingsmöjligheter och har du erfarenhet av att leda en grupp, eller är intresserad av att ha personalansvar i framtiden, är det en fördel.
Arbetsuppgifter
Vår kund är ett konsultföretag som hanterar löner åt både svenska och internationella företag. Du och dina kollegor i löneteamet ansvarar för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. I gruppens ansvarsområde ingår löneberäkningar, löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer. Ni arbetar även med att säkerställa tidsredovisning, utlägg och reseräkningar.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;
- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Besvara avtals- och arbetsrättsliga frågor
- Förbättring och utveckling av processer och rutiner
- Digitalisering- och systemutveckling
- Säkerställa korrekt rapportering
Kvalifikationer
Som erfaren Lönespecialist har du flera års erfarenhet av, och behärskar självständigt, hela löneprocessen. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och stabil person som är noggrann och detaljfokuserad. Stark drivkraft och framåtanda är andra viktiga egenskaper och vi ser gärna att du har ambitioner att utveckla dina ledaregenskaper.
Du tar egna initiativ att utveckla och förbättra gruppens arbetssätt. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att förvalta relationer.
Mer om tjänsten
Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Norrort
Distansarbete: Hybridlösning med både kontor- och hemmaarbete
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!