OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda.
Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande.
Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Läs gärna mer på www.premier.se
Tjänstebeskrivning
Som Löneadministratör hanterar och administrera du företagets löner, ca 110 st, här förekommer både tjänstemän och kollektivanställda. Du säkerställer att lön med tillhörande ersättning är korrekt och att utbetalningen sker som utlovat. Du ansvarar även för de lönejusteringar som kan förekomma, all löneadministration sker i lönesystemet Personec. Du tillhör HR-avdelningen och du har kontakt med hela företaget och besvarar inkommande lönefrågor från medarbetare och chefer. I rollen förekommande även andra administrativa uppgifter.
Du som söker har troligen även erfarenhet och kunskap av löpande redovisning, månadsbokslut och kontoavstämningar. Är du dessutom van vid att vara behjälplig vid årsbokslut är detta mycket meriterande.
Uppdraget beräknas starta i mitten av oktober och varar ca sex månader till en början. Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid, måndag till fredag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön/ekonomi eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har troligen jobbat några år som lönespecialist där även ekonomiuppgifter förekommit För att lyckas i rollen krävs dessutom även hög kunskap inom områdets lagstiftning och kollektivavtal.
Som person är du noggrann, strukturerad, kunnig i Office-paketet och dessutom van vid att jobba i olika IT-system. Då tjänsten är en mix av egna ansvarsområden och samarbete är du van vid att både jobba självständigt och att driva processer samtidigt som du tycker om att jobba tillsammans med andra. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat.
I rollen kommer du att ha många kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du är kommunikativ, öppen och pedagogisk.
Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Har du frågor, tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson, telefon 072-580 04 99 eller e-post anna.svensson@premier.se.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 17 oktober 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642