OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann person som trivs med att arbeta i ett litet och nära team? Är du serviceinriktad och kundfokuserad? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig!
Om tjänsten
Genom att arbeta som en del av ett motiverat team på 3 kommer du att köra en månatlig lönelista som omfattar 800 anställda på två platser, med varierande villkor, inklusive skiftlön, övertid och olika tidsbanker. Du kommer att ansvara för hanteringen av en hektisk och komplex månadslönelista till en hög grad av noggrannhet med lönelistans livscykel.
Andra huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Bearbetning av nyanställningar och avslut
• Hantering av frånvaro inklusive sjukdom i lönesystemet
• Ta fram månadsrapporter och statistik för olika interna och externa avdelningar
• Hantering av tid och närvaro
Man kommunicerar regelbundet personligen med anställda för att ge dem möjlighet att ställa frågor om sin lön. Därför behöver du vara en trygg kommunikatör. Det är även viktigt att du är duktig på att bygga relationer och goda arbetsmetoder då du presenterar lönavdelningens verksamhet.
Du kommer att rapportera till Lönechefen för Sverige, som arbetar i ett team för att utföra ett kvalitativt lönearbete till avdelningen, företaget och anställda.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen ser vi att du har minst 3 år lönekunskap och/eller löneutbildning. Du har uppdaterad kunskap om arbetslagstiftningen som påverkar löneutgifterna samt är insatt i lönehantering. Som person är du kundfokuserad, noggrann, har en känsla för detaljer och trivs med att arbeta i ett nära team. Det är meriterande att ha arbetat i Hogia Plus, Tidomat samt Workday men inget krav. Slutligen har du flytande språkkunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift.
Om kunden
Vår kund är en global ledare inom bilstolar. Med cirka 75 000 anställda i 33 länder driver de 208 tillverknings-/monteringsanläggningar över hela världen. De producerar och levererar bilsäten till alla större originalutrustningstillverkare. Från kompletta sittsystem till enskilda komponenter. Deras expertis spänner över varje steg i tillverkningsprocessen för bilsäten. Deras integrerade, interna kompetenser gör att de kan ta produkter från forskning och design till ingenjörskonst och tillverkning – och till mer än 20 miljoner fordon varje år.
Om anställningen
• Placeringsort: Göteborg
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Omgående
• Anställningsform: Visstidsanställning i 6 månader med god chans till förlängning
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson