OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Spel AB Svenska Spel söker efter en erfaren marknadsanalytiker På en snabb och spännande spelmarknad är detta en roll med central inblick i hela Svenska Spel, i nära samarbete med våra affärer.Spelkortet, som har fyra marknadsanalytiker, söker nu efter den femte som brinner för att förstå och utveckla spelarnas spelbeteende.I rollen som marknadsanalytiker genomför du strategiska som operativa analyser om våra spelares beteenden.Du kommer att följa upp och belysa våra DM-aktiviteter samt fungera rådgivande till våra affärsdivisioner.Du analyserar, plockar ut de strategiska slutsatserna, sammanställer med rekommendationer och presenterar resultaten.Delvis kommer affärsområdena att beställa undersökningar och analyser, men du förväntas även, utifrån egna identifierade behov, själv initiera arbeten.Du har en akademisk utbildning inom statistik eller annat databasrelaterat ämne.Du har flerårig erfarenhet som marknadsanalytiker och då gärna med analyser av DM hos någon större konsument- och detaljhandel.Goda kunskaper i SAS, SPSS eller liknande databas/analysprogram krävs. Du kombinerar din analytiska förmåga med ett pedagogiskt sätt.Du har även förmåga att arbeta självständigt, engagera dig och ta ansvar för flera uppdrag och projekt samtidigt.Noggrannhet är en viktig del i ditt analysarbete.Har du dessutom ett genuint intresse för sport och spel så kommer du att trivas bra hos oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättningen är omgående och placeringen är i Stockholm/Visby.Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 8 oktober 2006.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453