Erfaren marknadskommunikatör med fokus på sociala medier

Arbetsbeskrivning

Musikverket är en myndighet som har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska också bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv. Vår verksamhet bedrivs med medborgarperspektivet i fokus. I Musikverket ingår Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, Musikplattformen, Musik- och teaterbiblioteket, Svenskt visarkiv (inklusive Caprice Records) samt en administrativ stab och en kommunikationsstab. Läs gärna mer på musikverket.se.

Är du kreativ men också strategisk, van vid att kommunicera mot kluriga målgrupper och skicklig på uppföljning och analys? Då är det dig vi letar efter!

Musikverket söker nu en erfaren marknadskommunikatör med bred erfarenhet av marknadsföring i sociala medier. Du kommer att arbeta med kampanjupplägg och uppföljning i AdsManager. Med din förmåga till strategiskt tänkande, målgruppsanalys och skickliga kanalval ökar du markant kännedomen om Musikverkets verksamheter och uppnår satta mål.

Ditt uppdrag blir att tillsammans med kollegorna på kommunikationsstaben bistå alla verksamheter inom Musikverket med högkvalitativ kommunikation från strategi och planering till utförande och uppföljning. Ditt fokus ligger på marknadsföring i sociala medier men du kommer även att arbeta med kommunikation i andra kanaler och genomförande av event, både i digital form och på plats.

 

Krav


• Högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring och kommunikation
• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring
• Mycket stor vana vid kommunikation och marknadsföring i sociala medier; köpta, förtjänade och egna kanaler
• Vana vid att leda egna projekt där till exempel målgruppsanalys, framtagande av kommunikationsstrategi, marknadsplan osv ingår.
• Dokumenterad leveranssäkerhet
• Skicklig skribent på både svenska och engelska med en förmåga att i text skapa förtroende och nyfikenhet för produkten
• Grundläggande kunskaper inom grafisk design (Adobe Suite) och enklare videoredigering
• Kännedom om upphovsrättsliga frågor

 

Meriterande


• Projektledarutbildning
• Vana att marknadsföra kulturevenemang
• Vana av omvärldsbevakning
• Eget upparbetat nätverk inom media, event och besöksnäringen
• Intresse för musik, teater, dans och kulturarvsfrågor
• Erfarenhet av klarspråksarbete

 

Personliga egenskaper

Du är social, gillar att jobba i team och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen; för dig är mångfald och ett inkluderande synsätt en självklarhet. Uppdraget kräver att du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att du mycket snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter och leverera enligt fastställd plan. Du är nyfiken på nyheter inom ditt område och är inte rädd för att pröva nya vägar för att nå de uppsatta målen.

 

ANSTÄLLNINGEN

Tjänsten är en visstidsanställning tom juni 2021 med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

ANSÖKAN

Vid frågor om tjänsten kontakta kommunikationschef Karin Algvik, tel 08- 519 554 61

Välkommen med din ansökan till oss senast den 29 juni 2020. Du ansöker via https://musikverket.se/lediga-tjanster/

Fackliga företrädare
SACO, Emma Emanuelsson, 08-519 567 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Musikverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2020
  • Ansök senast: 29 juni 2020

Besöksadress

Sibyllegatan
None

Postadress

Sibyllegatan
Stockholm, 10326

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024