OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig med erfarenhet inom marknad och kommunikation som exempelvis marknadskoordinator eller kommunikatör som är intresserad av att arbeta som konsult. Vår kund är ett välkänt fastighetsbolag i fina lokaler i centrala Stockholm.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget som marknadskoordinator erbjuder stor variation, eget ansvar och möjlighet att själv vara med och utveckla företagets arbetssätt inom området. Du kommer vara involverade i följande områden:
- Redaktör och ansvarig för utveckling av intranätet
- Redaktör och ansvarig för utveckling av hemsidan inklusive hantering av domäner och hosting
- Ansvar för sökordsoptimering och operativ kontakt med iProspect (SEO och SEM)
- Operativt ansvarig för sociala medier inkl. produktion av contentplan och kanalspecifikt innehåll, publicera och svara på inlägg.
- Ansvarig för uppföljning av avdelningens digitala mål och optimering av kanalernas innehåll
- Skriva enklare pressmeddelanden
- Skriva texter till t ex införsäljningsmaterial, native-artiklar, hemsida och intranät.
- Bistå AD med skribentkompetens/copy i framtagning av annonser etc.
- Vid behov producera presentationer
- Ansvarig för bildarkivet
- Uppdragsgivare gentemot fotograf vid fotografering av vakanta lokaler.
- Agera projektledare vid kundevent
- Ansvara för produktion och utskick av nyhetsbrev till kunder
- Beställa profilprodukter
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och intresserad av att arbeta som konsult. Vi ser att du har minst 3-5 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring/kommunikation. Vidare är du en:
- Van skribent med god stilistisk förmåga
- Stor erfarenhet av att arbeta med sociala medier
- Stor vana av att arbeta självständigt med olika målgrupper som mottagare, med intern- och externkommunikation och i digitala medier
- Proaktiv, kreativ, energisk, strukturerad, driven
- Relevant utbildning från högskola, Berghs eller motsvarande
- Adobe Creative Suite, Office-paketet, webbpubliceringsverktyg: EpiServer och Wordpress
- Kunskap om och intresse för foto och bildredigering är meriterande
För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Sundsvall, Borås och Skellefteå. Idag är vi ca 350 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>
<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.
Frågor och kontakt
På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Du är välkommen att ansöka omgående då vi träffar lämpliga kandidater löpande. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultchef Caroline Edestig.
Kontaktpersoner på detta företaget
John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg
Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson
Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman
Anna Jacobsson
Alexandra Emilsson