OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg.
Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb!
Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss?
Välkommen till Tingsryds kommun!
Kansliavdelningen består av ett glatt gäng med en viktig roll som stödfunktion till hela den kommunkoncernen. Avdelningen ansvarar bland annat för nämndsadministration, digitalisering, kvalitetsarbetet, arkivvård, kommunikation samt beredskap- och säkerhetsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är registrator- och sekreteraruppgifter åt en eller flera nämnder, alternativt utskott. Vi hjälps åt vid behov så det kan förekomma tjänstgöring i andra nämnder eller utskott. Tillsammans med övriga nämndsekreterare på avdelningen kommer du att ha en central roll i arbetet med kommunkoncernens nämndsadministrationen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för nämndsprocessen tillsammans med förvaltning och nämnd/utskott samt att stödja den politiska organisationen inför, under och efter sammanträdet.
Arbetet innebär att du har många stimulerande kontakter med förtroendevalda, tjänstemän och medborgare i kommunen. Avdelningen jobbar mycket med utvecklingsarbeten och inom ramen för tjänsten ingår även arbete med avdelningens projekt och förbättringsarbeten. Tillsammans arbetar vi med att utveckla och förbättra våra arbetssätt och bidrar till effektiva och rättssäkra processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning med inriktning mot exempelvis statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.
För att klara uppgiften är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga i svenska, såväl i tal som i skrift. Du kan arbeta självständigt och strukturerat men har ändå en förmåga att kunna anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi söker dig som är serviceinriktad och som trivs med att jobba tillsammans med andra för att lösa uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef Garo Lorfalk
070-603 42 16
Överförmyndarhandläggare Jennie Nilsson
0477-443 30
tf kanslichef Ewelina Magnusson
0477-44113
Kommunchef Laila Jeppsson
0477-441 21
Utvecklingschef Christina Gutierrez Malmbom
Utvecklingschef Christina Gutierrez Malmbom
076-774 41 14
Kanslichef Eva Palmér
0477-441 52