Erfaren nämndsekreterare till uppdrag i Enköping

Erfaren nämndsekreterare till uppdrag i Enköping

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa det långsiktigt goda samhället? Är du utbildad inom statsvetenskap, juridik eller offentlig förvaltning samt att du har några års tidigare erfarenhet bakom dig som nämndsekreterare? Passa på att ta denna chans och skicka in din ansökan idag!

Om uppdraget

Vår kund i Enköping nu en ny kollega som kliver in i rollen som nämndsekreterare. Du arbetar här i ett team av 17 medarbetare, alla med olika ansvarsområden och kompetenser. Arbetet utförs på heltid från kundens lokaler med start 7 augusti och pågår fram till sista september

Dina arbetsuppgifter

Din roll som nämndsekreterare och koordinator är ett kvalificerat stöd till våra verksamhetsområden samhällsplanering och exploatering. Du har en central funktion på förvaltningen med huvudansvar för administrationen för samhällsplanering kring plex-utskottet som är ett utskott till kommunstyrelsen. Du har kontinuerlig kontakt med nämndens politiker och ansvarar för beredningsprocessen fungerar.

- Ansvara för den övergripande administrationen för avdelningarna.

- Registrering och diarieföring av olika ärenden och inkomna handlingar.

- Hålla i planeringen av ärenden till Plex-utskottet

- Stöd vid utredningar och planering av ärenden, samråd, medborgardialoger och workshop.

- Sammanställa underlag, beställa och göra utskick vid samråd

- Ta emot och hantera inkommande remisser, svar på samråd och yttranden

Dina kvalifikationer

- Samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, exempelvis statsvetenskap eller juridik eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- Några års erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare, så att du har god kunskap om formaliakrav.

- Erfarenhet av utredande arbetsuppgifter och framtagande av underlag till beslut i nämnd

- Goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala beslutsfattandet, som kommunallagen, förvaltningslagens serviceskyldighet, regelverket om offentlighet och sekretess samt GDPR

- hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och digitala ärendehanteringssystem

- goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Meriterande om du...

- Gärna i förvaltning med ansvar för motsvarande verksamhetsområden som exempelvis detaljplan eller bygglov

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024