OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsekonom för kunds räkning till norra Stockholm. Uppdraget påbörjas September 2023 och är på heltid.
Din roll
Som redovisningsansvarig kommer du bli en nyckelperson som arbetar, både självständigt och i samverkan med andra, med bolagets redovisning och interna kontroll. Du vet själv och planerar vad som behöver utföras, vad som måste vara färdigt och vad som krävs för att det ska bli rätt, likaväl som du ges utrymme att bidra med processutveckling.
Huvuduppgifter
I rollen som redovisningsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara följande:
- Månads, tertials- och årsbokslut, avstämningar och rapportering
- Löpande redovisning och kontering
- Skatt- och momsdeklarationer
- Koncernrapportering
- Likviditetsprognoser
- Övriga redovisningsrelaterade arbetsuppgifter
- Medverka vid både interna och externa revisioner
- Skapa underlag för prognos- och budgetarbete
- Bidra i förändringsprojekt inom ekonomiområdet
Organisatorisk tillhörighet inom bolaget är avdelningen Ekonomi och Administration. Du kommer att ingå i ett team på åtta personer och du rapporterar till chef Ekonomi och Administration.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och med minst åtta års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Dina kunskaper i excel samt i ett eller flera affärssystem är mycket goda och det är meriterande om du har kunskaper i Raindance och tidigare erfarenhet av lagerredovisning.
Personliga egenskaper
Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att arbeta i en grupp för att komma fram till gemensamma rutiner och arbetssätt. Du är analytisk, strukturerad och noggrann, van att arbeta operativt och samtidigt kunna lyfta blicken och ta ansvar för helheten.
Villkor
Tjänsten är på heltid och tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram mot att få ta del av din ansökan!
Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!