Erfaren och analytisk finansieringsadministratör

Arbetsbeskrivning

Om vår kund

Almi Företagspartners vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Genom kapital och stöd från erfarna rådgivare finns Almi där för de företag som är redo att ta nästa steg i sin utvecklingsfas. Det kan vara allt från att satsa på en nya marknad, utveckla en ny tjänst/produkt eller starta ett nytt företag. Verksamheten är organiserad i tre affärsområden – rådgivning, lån och riskkapital och genom sina 40 kontor runt om i landet finns de nära sina kunder.

Dina arbetsuppgifter

I samband med att Almi utökar sitt tillväxtprogram kommer det under en period finnas ett behov av att avlasta befintlig personal. Rollen som Finansieringsadministratör är huvudsakligen en administrativ tjänst som supporterar de lokala rådgivarna. Arbetsuppgifterna kräver en analytisk förmåga då du strukturerat kommer arbeta med att bereda ärenden innefattande exempelvis hantering av lån, finansiella analyser och riskberäkning. Du kommer även ha kontakt med både interna och externa kunder.

Din profil

Som person behöver du tycka om ordning och reda, du behöver vara strukturerad och förstå processer. Då tjänsten innefattar att supportera rådgivarna behöver du vara naturligt hjälpsam och ha bra samarbetsförmåga samtidigt som ditt arbete kommer vara mycket självständigt. Din arbetslivserfarenhet har du troligtvis byggt upp från bank, finansiell rådgivning som redovisningsekonom, revisor eller controller. Som person kan du knyta an till Almis värdeord affärsmässighet, glädje och flexibilitet samtidigt som du har en tydlig förståelse och respekt för den sekretess som krävs i hanteringen av de olika ärendena.

Då uppdraget beräknas pågå året ut på deltid får du gärna driva eget eller ha en annan sysselsättning som går att kombinera med uppdraget hos Almi.


Formell kompetens
Erfarenhet av finansiella beräkningar och analyser är ett krav
Erfarenhet och förståelse för risk- beräkning och analyser är meriterande
Tidigare arbete som finansiell rådgivare inom bank är meriterande
Tidigare arbete som revisor, redovisningsekonom eller controller är meriterande

Tjänsten avser en deltid på ca 40% där veckobehovet kommer variera från 20-60% beroende på den support som rådgivarna behöver. Effektiv Bemanning rekryterar kandidaten som sedan kommer arbeta som konsult i egen regi hos Almi. Uppdraget beräknas pågå året ut med eventuell möjlighet till förlängning.

Om oss

Vi på Effektiv Bemanning är ett bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vår ambition är att bli det bästa bemannings- och rekryteringsföretaget i Västsverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Rapp

Stina Fixander
0766299992
Stina Fixander

Anna Rapp
0704-20 44 41
Sofie Klaesson
0704-204532
Jasmina Dedeic

Tanja Olsson
0739-350291
Jasmina Dedeic

Tanja Olsson
0739350291
Elaine West

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Bemanning Sverige Borås
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 april 2015

Besöksadress

Åsboholmsgatan 6 vån 5, Borås
None

Postadress

Åsboholmsgatan 6 vån 5
Borås, 50451

Liknande jobb


21 november 2024