Erfaren och driven bemanningsspecialist sökes

Arbetsbeskrivning

.

AB SOLOM håller på att starta ett bemanningscenter för att bättre kunna möta behovet av vikarier inom våra verksamheter och söker därför en erfaren och drivven bemanningsspecialist med specifikt ansvar som huvudadministratör för TimeCare Pool och TimeCare Planering. Är du den vi söker? 
 
Kvalifikationer 
 
Du som söker har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare söker vi dig som har erfarenhet av att fungera som huvudadministratör i personalplanerings- och bemanningsverktyg och har grundläggande IT-kunskap (inkl. kunskaper i Excel). Du har jobbat med bemanningsplanering samt med planering och drift av insatser inom vård och omsorg. Andra meriterande kvalifikationer är arbete med processutveckling och erfarenhet av att hålla i utbildningar. Erfarenhet av arbete i TimeCare-applikationer är meriterande. Vi förväntar oss att du har god kännedom om den lagstiftning som styr verksamhet inom vård och omsorg, vilket bland annat innefattar arbetstidslagstiftning, arbetsmiljö samt centrala och lokala kollektivavtal. 
 
Som person trivs du med att ha många bollar i luften, du är kundorienterad och har god systemförståelse. Vi ser det som självklart att du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har fokus på logistik och personalekonomi. Du ska vara van att arbeta självständigt och att se lösningar och möjligheter. Du bör vara strukturerad och ha god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. 
 
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Omfattning: 100 %, vardagar och helger.
Tillträde: Snarast.

Du är välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-10-22.
Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
Har du frågor är du välkommen att kontakta projektledare Mia Wadén, tfn 08-128 240 24, eva.maria.waden@solom.se, eller HR-chef Camilla Stenemyr, tfn 08-128 240 21, camilla.stenemyr@solom.se. 
 
Om företaget
AB SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. Läs mer om oss på www.solom.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Affärsområdeschef Magnus Stenmark
08-579 219 77
Verksamhetschef Anne-Louise Vintberger
08-579 219 53
Arbetsledare Berit Breslin
08-579 219 59
Arbetsledare Johanna Paananen
08-579 219 56
Verksamhetschef Maria Olofsson
08-579 222 59
Verksamhetschef Petra Karlsson
08-579 219 77
Verksamhetschef Mona Björk
08-579 220 51
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52
Verksamhetschef Lena Larnesjö
08-5792 24 53
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB SOLOM SOLLENTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 oktober 2017

Besöksadress

Aniaraplatsen 4
SOLLENTUNA

Postadress

Box 188
SOLLENTUNA, 19147

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024