OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.
Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!
Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.
Medicinsk teknik och IT inom Region Östergötland har verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala, hos oss arbetar drygt 350 personer.
Medicinsk teknik och IT ansvarar för större delen av regionens medicintekniska produkter och IT-system så att kravet på hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet och kostnadseffektivitet uppnås. Vi arbetar i vården och har tätt samarbete med våra kunder på sjukhus, vårdcentraler och folktandvårdskliniker i regionen. Huvuddelen av verksamheten hanteras av egen personal men vi köper också in tjänster i form av service och underhåll från våra leverantörer.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör som kommer att ingå i staben tillsammans med två kollegor där ni arbetar för att driva och utveckla det administrativa området inom Medicinsk teknik och IT. Du ansvarar för att ge administrativt stöd och god service till chefer och medarbetare. Tjänsten innebär breda arbetsuppgifter och stor kontaktyta.
I ditt uppdrag som administratör hos oss hanterar du vårt personalsystem Heroma och administration av fakturor i vårt ekonomisystem Agresso. Tjänsten innebär också löpande administrativa arbetsuppgifter, exempelvis diarieföring och arkivering, beställning av möbler, kontorsmaterial, datorer och tillbehör, hantering av resor och administration av reseräkningar, hantering av telefoner och abonnemang. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete med möjligheter att arbeta med flera administrativa uppgifter beroende på verksamhetens behov, din kompetens och dina intresseområden.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav. Du ska ha minst gymnasieutbildning och meriterande är vidareutbildning med inriktning på administration. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet och i administrativa system inom personal-och ekonomisystem så som Heroma och Agresso. Vi ser gärna att sökande har arbetat med beställningar av utrustning och behörigheter tidigare. Du har lätt för att uttrycka dig väl i både i tal och skrift.
Erfarenhet från Region Östergötland eller annan offentlig verksamhet ses som en merit men inget krav.
Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv och ser möjligheter med förändringar och kan tänka om vid oförutsedda situationer. Du är lyhörd för verksamhetens behov och utför dina uppgifter med noggrannhet och stort integritet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort kommer att vara Linköping.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
HR chef Katrin Norlin, 010-103 05 35, Katrin.norlin@regionostergotland.se
Chefssekreterare Ulrika Carlsson, 010-103 22 59, Ulrika.k.carlsson@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Claes Hugoson, 010-104 78 81, Claes.Hugoson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 januari 2017. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du sänder in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Observera att inga ansökningar tas emot på ovanstående e-postadresser.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48