OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pär Sonesson & Company har bedrivit verksamhet med konsulentstödda jour- och familjehem sedan 1997. Verksamheten bedrivs i ett nära samarbete med systerbolaget Active Omsorg i Linköping. Vi befinner oss i en expansiv period och söker en erfaren och engagerad familjehemskonsulent som vill växa tillsammans med oss. Vi söker dig som vill arbeta med familjehemsplaceringar i en organisation som kännetecknas av engagemang, utveckling och flexibilitet.
Vårt team består av sju familjehemskonsulenter som utgår från de båda kontoren i Stockholm och Linköping. Gruppen har lång erfarenhet och en stark teamkänsla. Vi utbyter erfarenheter med varandra och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Det skapar trygghet och möjliggör utveckling framåt i vårt arbete.
Som familjehemskonsulent stödjer, handleder och utbildar du våra familjehem i deras uppdrag. Du besöker kontinuerligt dina familjehem som befinner sig på olika platser i landet. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Vid behov kan arbete behöva förläggas till kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa.
I rollen ingår också att:
- Rekrytera och utreda nya familjehem. Vi vill göra de bästa matchningarna med god kvalitet.
- Rapportera vården till uppdragsgivare
- Upprätthålla kontakten med uppdragsgivare
Vi erbjuder:
- Marknadsmässiga villkor
- Stora möjligheter att påverka ditt arbete
- Fortbildning inom området
- Ett positivt och öppet arbetsklimat med stora möjligheter till personlig utveckling
Om dig
Arbetet som familjehemskonsulent är självständigt och du ansvarar för att planera och strukturera upp ditt eget arbete. För att du ska trivas i rollen ser vi därför att du är självgående. Du är ansvarstagande med en god förmåga att prioritera i dina arbetsuppgifter. Rollen som familjehemskonsulent är varierande och vi tror därför att du uppskattar när det är högt tempo och att du trivs med att snabbt skifta fokus och omprioritera.
Som familjehemskonsulent har du den viktiga och utvecklande uppgiften att handleda och stödja familjehem i deras uppdrag. Det ställer krav på att du som person är trygg och har en hög grad av personlig mognad. Vi värdesätter teamkänslan och tror att du vill vara med och bidra med din kompetens och energi till gruppen. Självklart har du ett stort intresse för, och engagemang i, familjehemsvården.
Du som söker har:
- Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer vara likvärdig
- God kännedom om BBiC
- Erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare/familjehemskonsulent
- Förmåga att lära dig och arbeta i olika IT- system
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
- B- körkort och körvana
Om du har tidigare erfarenhet av att utreda familjehem ser vi det som meriterande. Vi ser det också som meriterande om du har utbildning och erfarenhet av lågaffektivt bemötande samt av bedömningsmallen BRA- fam.
Varaktighet/Arbetstid
Heltid, tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.
Sista ansökningsdag 18 februari 2022. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi utför bakgrundskontroller.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Pär Sonesson & Company är ett företag som ingår i Team Olivia-koncernen. Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg.
Vårt uppdrag är att stödja individer som befinner sig i ett utsatt läge. Därför är det avgörande för vår verksamhet att vi bemöter våra kunder med respekt och engagemang. Vår värdegrund handlar om människors lika värde och den är ständigt närvarande i allt vi gör.