Erfaren och intiativrik administratör/chefsassistent

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

För ett konsultuppdrag med start omgående hos vår kund i Upplands Väsby söker vi nu en erfaren administratör och chefsassistent. Företaget finns i närmare 200 länder och har ca 5 000 medarbetare i Sverige.

Arbetsbeskrivning
Det här är ett uppdrag där du blir anställd av Placera Personal och arbetar ute hos vår kund i Upplands Väsby. Du kommer dels att arbeta med att assistera ett par chefer på divisionen men tjänsten innebär också en hel del administration och koordinering. Som administratör/chefsassistent kommer du att ha många interna kontaktytor på ett stort företag som arbetar i en internationell miljö. Uppdraget är på 6 månader till att börja med och med start under augusti.  

Arbetsuppgifter
Som administratör och assistent kommer du ha många olika arbetsuppgifter, bland annat:

• Chefsassistans
• Planering och administration av arbetsplatser
• Behörighetshantering
• Hantering av reseräkningar
• Hantering av inköp till avdelningen
• Sammanställning av rapporter
• Underhåll av mallar och interna dokument
• Övrig administration i företagets interna system

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten som assistent/administratör hos vår kund ser vi att du har och är:

• Treårig gymnasieutbildning - gärna inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av chefsstöd och administrativt arbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Strukturerad och med förmåga att prioritera
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Tidigare erfarenhet av SAP och andra administrativa system för inköp och/eller dokumenthantering är starkt meriterande

För att passa i den här tjänsten krävs det att du är noggrann, att du har en mycket god social och administrativ förmåga samt att du klarar av att driva och leda ditt egna arbete på ett självständigt sätt. Självklart är du service-minded, ansvarskännande och har en positiv inställning. Vi letar också efter en person med stark drivkraft och förmåga att ta egna initiativ.

Passar det in på dig? Sök tjänsten redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid 100 % 6 månader med goda möjligheter till förlänging
  • Publicerat: 6 juli 2015

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024