OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vill du dessutom arbeta på ett företag i tillväxt med möjligheter att utvecklas tillsammans med bolaget? Då har vi det perfekta uppdraget för dig!
Skruf Snus söker en controller för ett föräldravikariat på 12 månader med start enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place och jobba på Skrufs huvudkontor i centrala Stockholm nära Handelshögskolan.
Rollen
I rollen som controller kommer du att stödja verksamheten i redovisningsfrågor samt är med och utvecklar rutiner och processer. Idag har man ett samarbete med en partner i Polen där redovisningsenheten är outsourcad. Du kommer att fylla en viktig funktion genom att bland annat följa upp att bolagets budget och mål med respektive avdelning, samt vara djupt involverad i finansiella prognoser och ta fram beslutsunderlag gällande företagets strategi. Du kommer dessutom ha ett tajt samarbete med bolagets ekonomichef som också är placerad i Stockholm.
För att göra succé i denna roll behöver du ha en strategisk sida, vara öppen till förändringar och driven som person. Du följer upp budgetar och mål med de olika avdelningarna och fungerar som ett bollplank och genomför ev. korrigeringar för att uppfylla de mål som är uppsatta.
Varför borde du jobba på Skruf?
Skruf är ett bolag i tillväxt, både i Sverige och på den globala marknaden. Detta innebär att genom att jobba på Skruf får du vara med på en riktig framväxtresa. Du har enorma möjligheter att utvecklas i din roll, och det kommer även finnas chans att ta sig utanför Sveriges gränser om det lockar. Det är en perfekt roll för dig som gillar variation, och här kan du forma din egen roll i enighet med ekonomichefen. Skruf tar också väl hand om sina medarbetare, och lägger stort fokus på en god arbetsmiljö så att du känner dig som hemma även på jobbet.
Arbetsuppgifterna
Som du kanske redan förstått är detta en bred roll och några av dina dagliga arbetsuppgifter består av att:
• Ta fram samt granska och följa upp både intern och extern rapportering
• Följa upp och granska utfall och resultat och stötta verksamheten och dess olika avdelningar
• Stötta ekonomichefen i det löpande ekonomiarbetet, högt och lågt
• Följa upp och se till att redovisningsprinciperna efterföljs (GAAP/IFRS)
• Stötta och bistå redovisningsteamet i Polen
• Andra uppkomna ad hoc-uppgifter
Din bakgrund
För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund:
• Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom controlling
• Goda systemkunskaper, här kommer du att arbeta i ett flertal olika affärssystem
• Erfarenhet av koncernredovisning
• Du har förståelse för såväl legala redovisningsprinciper som IFRS-principer
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av förändringsarbete eller implementation av ett nytt affärssystem är meriterande
• Erfarenhet från FMCG är meriterande
Vem du är
Den person vi söker är driven, hjälpsam, strukturerad och analytisk. Du har ett sinne för siffror samt ett eget engagemang och "go" i dig, samt en vilja att påverka, utveckla och modernisera processer och rutiner. Vidare är du självgående, proaktiv och lösningsorienterad samt har ett prestigelöst sätt. På bolaget råder en social, föränderlig miljö med mycket på gång - och då är det såklart bäst att detta är ett klimat du trivs i! Du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt.
Anställningen
Omfattning: Detta är ett konsultuppdrag på cirka 12 månader. Arbetstider mån-fre 8–17 med möjlighet till flex. Start så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid.
Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande.
Om Skruf Snus AB
Skruf Snus AB startades för att röra om i grytan. Ända sedan starten 2002 har vi visat att saker kan göras på ett annorlunda sätt, i en strävan mot att bli det självklara valet för alla snusare. Vi kan nu stolt konstatera att vi lyckades tillsammans med våra medarbetare, med lika stor ansträngning och engagemang i alla led. Idag är vi Nordens näst största snustillverkare med över 300 medarbetare, och vi fortsätter att växa. Inte bara med en stark position på den svenska marknaden, men också på den europeiska. Skruf Snus AB ligger bakom varumärkena Skruf, Knox, Smålands Brukssnus och ZONE X. Numera ingår Skruf Snus i den globala koncernen Imperial Brands.
För ytterligare information om vår historia och produkterna se www.skruf.se.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!