Erfaren och systemkunnig Administratör till Food Pharmacy

Arbetsbeskrivning

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Erfaren och systemkunnig administratör till spännande roll hos vår kund Food Pharmacy.

Food Pharmacy är ett nystartat företag som har tagit ordentlig fart in på e-marknaden. De är idag 3 drivna eldsjälar som arbetar med det som intresserar dem mest; mat, ekologi och hälsa. Delar du detta gemensamma intresse är Food Pharmacy den perfekta arbetsplatsen för dig som är en duktig administratör. Food Pharmacy vänder sig till dig som vill äta dig till ett friskare liv och är medveten om vilken påverkan maten och hälsan har på dig och ditt liv. Läs mer på http://foodpharmacy.se/

Arbetsuppgifter på Food Pharmacy

Som administratör hos Food Pharmacy har du en varierande roll där du får ta dig an arbetsuppgifter mellan högt och lågt. Eftersom det är ett litet företag är det viktigt att man är en teamplayer som har en naturlig sammarbetsförmåga men som också kan arbeta självständigt och vågar fatta egna beslut.

Du kommer bland annat att vara med och oganisera kontoret, planera arbetet, föreslå utrustning, handlägga inköp, organisera arkiv och dokumentation, organisera inkommande telefonsamtal, koordinera inkommande allmänna email, sköta och uppdatera kundregister, samordna mailshots, övervaka webbkonton och andra konton. Du kommer handha frågor gällande försäkringar, kontors- och lagerhyra, tele- och datakommunikation, etc.

Dessutom kommer du att besvara frågor från konsumenter via telefon och email, handlägga reklamationer och returer, uppföljning av inkommande beställningar, uppföljning av oklara debiteringar, rapportera och föreslå förbättringar till hemsida och webbutik, assistera vid utveckling och implementering av prenumerationstjänster (abonnemang).

Dessutom kommer du handlägga kreditupplysningar, upprätta avtal, fortlöpande kontakt och assistans till återförsäljare, planlägga informationsåtgärder, handha ordermottagning, leveranshantering och fakturering samt kundreskontra och inkasso, ansvara för övriga sammanhängande frågor.

Du kommer få ta mycket ansvar och medverka vid uppbyggnad och utvärdering av anpasning till exportförsäljning, support privatkunder och återförsäljare, övervaka system, beställningar, leverans och debitering

Du är också spindeln i nätet och Food Pharmacys primära kontakt med bokföringsbyrå och revisor och kontakt med Klarna och PayPal. Du kommer uppdatera kontoplan, assistera med konteringar, övervaka lagerbokföring och lageravstämningar, uppföljning mot budget och kassaflödesberkningar, sammanställa periodiska rapporter, löpande avstämnig mot bankkonton, sköta fakturakontroll och övervaka attestprocedurer, utföra fakturabetalningar

Det kommer förekomma en del assistent uppgifter för Företagets VD, så som ansvara för korrespondens, utsändande av kallelser, förbereda och eventuellt biträda vid möten, assistera vi planering och genomförande av event, reseplanering, kontroll reseräkningar, allmänna sekreteraruppgifter samt.

Erfarenhet

Du som söker har minst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, gärna också tyska, fallenhet för svenska språket.Du har god erfarenhet av MS Power Point och Excel, det kommer förekomma arbete i andra system än nämnda, varpå det är en fördel att du är van användare av affärssystem.

Som person är du noggrann, strukturerad , systematisk och har god organisationsförmåga. Du är utåtriktad, serviceminded och har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har lätt för att ta initiativ och gillar att arbeta självständigt. Du är lättsam, med dod organisations- och prioriteringsförmåga och med gedigen erfarenhet från mindre till medelstort företag i uppstartskede. Du bör dessutom har ett naturligt intresse för näringsfrågor.

Vad kan vi på Manpower erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Vill du veta mer?
Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Nordeborg på



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024