OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag, dig som är en erfaren upphandlare med koll på LOU och LUF.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av augusti
Längd: 6 månader, eventuellt längre.
Du blir anställd av Poolia, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifter:
• Du ska självständigt bygga upp en inköpsfunktion på myndigheten med framtagande av mallar, arbetsprocesser, processbeskrivningar och dokumentation.
• Du kommer att arbeta som ensam inköpare och upphandlare på myndigheten och ansvara för hela kedjan inom ramen för myndighetens inköpsprocesser och avrop/upphandlingar. Merparten av uppdragen ligger inom ramen för avrop från Kammarkollegiets ramavtal. Direktupphandlingar är också vanligt förekommande.
• I rollen ingår även att stötta verksamheten med att förstå behoven, men också i stora delar självständigt ta fram kravspecifikationer för myndighetens avrop och genomföra avropet.
• Stötta verksamheten med upphandlingsfrågor.
• Ansvara för att uppdatera myndighetens avtalsregister och implementera nya rutiner och en metodik för avtalsuppföljning och avtalsförvaltning.
• Genomföra analyser och uppföljningar av ramavtal och direktupphandlingar för att säkerställa efterlevnad av avtal såväl interna som externa.
• Under hösten handlar det om att genomföra en stor mängd inköp till myndigheten. Kunna hantera många avrop och direktupphandlingar parallellt.
• Du kommer att arbeta med behovsanalyser och marknadsundersökningar.
• Du kommer utföra administrativa moment i inköps- och upphandlingsförfarandet. Som exempel kan nämnas tilldelning av kontrakt och ta fram avtal, samt uppföljning av efterlevnaden av åtaganden enligt kontrakten.
Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:
• Högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Erfarenhet från projektledning/självständiga ledarroller
• Erfarenhet från arbete med inköp (ex strategisk inköpare, inköpsanalytiker)
• Erfarenhet från att bygga upp strukturer och processer inom inköp och upphandling
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Man kommer också att ta med i bedömningen hur vida du uppfyller nedan:
• Mycket bra kommunikationsförmåga
• Lösningsfokuserad, lyhörd och pragmatisk
• God samarbetsförmåga.
• Service-orienterad och anpassningsbar
• Stresstålig
Om verksamheten
Denna tjänst kräver också att du klarar en säkerhetsprövning nivå 2.
Visst låter detta spännande!
Känner du att detta skulle passa dig och dina erfarenheter, så är du välkommen att söka tjänsten genom att följa länken i annonsen.
Observera att det är relativt kort ansökningstid för denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09