Erfaren program- och projektadministratör

Erfaren program- och projektadministratör

Arbetsbeskrivning

För denna myndighet sökes en program-/projektadministratör som ska stötta program-/projektledare för den svenska delen i ett nordiskt samarbetsprogram. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra program/projekt inom division "System".

Konsulten kommer att stödja programledare med planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet. Bland annat kommer hen att ansvara för att administrera programmöten och styrgruppsmöten, att upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till programmets medlemmar och intressenter, samt att upprätthålla övriga rutiner avseende rapportering och uppföljning. Du rapporterar till programledarna och förväntas spela en viktig roll i programmets effektiva framdrift genom att bidra till god struktur och ordning samt rätt information till rätt målgrupp i rätt tid. Dina arbetsuppgifter avser främst:

Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet
Administrera program-/projektmöten och styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll
Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för programmen och projektens räkning


För denna roll ser vi därför att du har minst en gymnasieexamen. Utöver det ser vi att du har:

Minst 6 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projektadministratör eller annan motsvarande roll.
Minst 6 års erfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
Minst 1 års aktuell erfarenhet av energibranschen inom de 5 senaste åren.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
God datorvana inom MS Office


Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm och avser en heltidstjänst som gäller tillsvidare, efter en godkänd säkerhetsprövning.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024